AcasăȘTIRI EXTERNEElectrificarea aviației. Rolls-Royce face pași repezi către avionul hibrid

Electrificarea aviației. Rolls-Royce face pași repezi către avionul hibrid

Electrificarea aviației. Rolls-Royce face pași repezi către avionul hibrid

Filiala aeronautică a celebrului constructor britanic testează un generator de 2,5 MW pentru viitoarele avioane hibrid.

Dacă aviația electrică progresează încet, Rolls-Royce, Airbus și Siemens au decis să țintească sus și foarte repede.

Asamblat în Norvegia

În centrul acestei strategii se află E-Fan X , un prototip de avion regional, bazat pe un motor hibrid, Power Generation System 1 (PGS1), care folosește un propulsor AE 2100 pentru a alimenta un generator în timp ce acesta este însărcinat, la rândul său, să furnizeze o putere de 2,5 MW motoarelor electrice.

Dacă, din cauza pandemiei Covid-19, E-Fan X a cunoscut unele obstacole anul trecut, activitatea Rolls-Royce în ce privește sistemul său nu a cunoscut o pauză.

Firma tocmai a anunțat că, după asamblarea în fabrica sa din Trondheim, Norvegia, piesa centrală a PGS1, generatorul său, tocmai a sosit la Bristol, în Marea Britanie, unde va fi supus la teste intensive.

Aer, pământ, apă

„Generatorul nostru are dimensiunea unui butoi de bere, dar trebuie să producă suficientă energie electrică pentru a alimenta 2.500 de case – ceva complet nou în teremeni de posibilități fizice”, afirmă Adam Newman de la Rolls-Royce într-un comunicat oficial.

Același comunicat de presă adaugă că, dacă este proiectat inițial pentru o aeronavă cu propulsie hibridă, acest generator neobișnuit ar putea, în viitor, să facă parte dintr-o soluție „mai electrică”, pentru avioane mai mari sau pentru aplicații la sol sau în cadrul marinei, scrie Slate.

Obiectivul inventării unei aviații mai puțin poluante ar putea, astfel, să găsească mult mai multe aplicații practice sau să susțină decarbonizarea transportului maritim, care este, de asemenea, extrem de costisitor pentru mediu.

author avatar
Tudor Borcea