AcasăȘTIRI EXTERNEEfectele restricțiilor. Mai multe accidente de bicicletă și răni prin împușcare

Efectele restricțiilor. Mai multe accidente de bicicletă și răni prin împușcare

Efectele restricțiilor. Mai multe accidente de bicicletă și răni prin împușcare

Tendința, observată pe tot teritoriul Statelor Unite, îi uimește chiar și pe cercetătării care au descoperit-o.

Ce au în comun victimele armelor de foc și ale accidentelor de bicicletă?

Pedalarea, mai periculoasă ca glonțul?

Numărul acestora a crescut dramatic în SUA în timpul actualei pandemii Covid-19 în general și, în special, în perioadele de izolare. Acesta este rezultatul unei analize retrospective care reunește 27.652 de cazuri înregistrate din 2019 până în 2020 în patru centre de traumatologie americane – în California, Oregon, Florida și Oklahoma.

Dezvăluit la 23 octombrie, la Congresul Colegiului american de chirurgie, acest studiu arată că leziunile legate de accidente de bicicletă au crescut cu 100% în timpul izolării, în timp ce rănile cauzate de armele de foc au crescut cu 23,5%.

În același timp, și de așteptat, traumatismele legate de accidentele de mașină sunt cele care au scăzut semnificativ, cu aproximativ 12,7%.

Disparități locale

Cercetătorii din spatele observărilor recunosc că sunt primii surprinși de creșterea numărului de răniri prin împușcare. După cum rezumă Cristobal Barrios Jr., chirurg la Spitalul Universitar Orange County, California, „ne ​​așteptam la o creștere a proporției de răniri cu gloanțe în comparație cu traumatismele rutiere (…) dar am fost mai degrabă surprinși să constatăm că nu numai că această proporție a crescut, dar și numărul absolut de răniri prin împușcare crescuse. Acest lucru se poate constata în toate centrele de traumatologie care au furnizat date”.

Ca de obicei, mediile ascund disparități locale puternice. Astfel, în regiunea în care lucrează Barrios, rănile prin împușcare au crescut cu 55%, în timp ce accidentele rutiere au scăzut cu 10,2%, iar rănile din accidente de biciclete au crescut cu 30,8%, scrie Slate.

În Portland, aceste cifre sunt de 48,4%, 21,5% și, respectiv, 296,2%. Cea mai puțin notabilă evoluție se referă la Miami, cu o creștere de 20,9% a rănilor din cauza armelor de foc, o scădere cu 14,5% a accidentelor de mașină și o creștere cu 2,6% a accidentelor cu bicicleta.

În aceeași perioadă, cabinetul de studii de piață NPD Group a estimat creșterea vânzărilor de biciclete la 63%. Până la sfârșitul anului 2020, comerțul cu arme de foc a depășit o creștere de 90%, potrivit specialiștilor din industrie.

author avatar
Tudor Borcea
104 afisari
Zenville

Ultimele știri

proger