Cauta

Ecologia împotriva mașinilor. Haosul conduce la Paris

Să conduci prin capitala Franței este ca și cum ai fi prins într-un blocaj de trafic fără sfârșit

Cea mai recentă mișcare din războiul  Annei Hidalgo împotriva mașinilor i-a lăsat pe șoferii parizieni pe marginea disperării.

Săptămâna trecută, primarul de stânga al orașului a redus limita de viteză pe Périphérique, o șosea de centură cu opt benzi, la 50 de km/h.

Pentru miile de navetiști din suburbii care se bazează pe această șosea, munca zilnică a devenit insuportabilă, consolidând disprețul lui Hidalgo pentru oricine îndrăznește să-i pună la îndoială autoritatea. Și pentru a face viața și mai grea, a interzis vânzările de motorină în apropierea rețelei de centură.

Unde duce progresismul

Să conduci prin Paris este ca și cum ai fi prins într-un blocaj de trafic fără sfârșit, comentează The Spectator. Drumurile care altădată erau ușor de gestionat s-au transformat în maratoane chinuitoare. Străzile centrale au fost reconfigurate derutant pentru a bloca traficul, în timp ce Périphérique, care obișnuia să fie o salvare, circulă în ritm de melc. Parisul a devenit un „oraș blocat” și nu se întrevede nicio ameliorare.

Una dintre cele mai simbolice măsuri ale primăriei a fost închiderea completă a Rue de Rivoli pentru autoturisme, nu mai puțin de trei piste pentru biciclete se desfășoară acum de-a lungul acestei artere istorice.

Dacă interdicția privind vânzarea de motorină reprezintă planul de a elimina complet vehiculele diesel din Paris, taxele de parcare sunt o insultă în plus: 220 de euro pentru mai mult de șase ore în centru. Se aplică în special SUV-urilor de dimensiuni mari. Dar chiar și pentru modelele compacte, o zi întreagă de parcare costă în jur de 75 de euro.

Politicile ecologice a  lui Hidalgo i-au adus aplauze din partea elitei progresiste. Parisul este din ce în ce mai mult un oraș adaptat pentru burghezi – locuitori înstăriți, tot de stânga, din districtele centrale. Dar pentru clasa muncitoare, în special pentru meseriașii și navetiștii din suburbii, orașul devine un loc neospitalier pentru a trăi și a munci.

Zonele pietonale pot părea idilice pentru turiști și bicicliști, dar au transformat cartierele comerciale altădată prospere în zone fantomă. Magazinele se închid, iar ceea ce îi mulțumește pe turiști ucide economia locală.

Eforturile neobosite ale lui Hidalgo de a obține laude internaționale au avut un cost ridicat pentru proprii cetățeni. Cruciada sa ecologică poate fi populară în rândul elitei globale, însă parizienii obișnuiți se simt abandonați.

Acest clivaj a fost expus în mod brutal în timpul campaniei sale prezidențiale dezastruoase din 2022, când a obținut mai puțin de 2 % din voturile naționale – un rezultat jenant pentru un primar în exercițiu.

Războiul ei împotriva mașinilor, obsesia pentru laudele internaționale și urmărirea oarbă a idealurilor progresiste au stins lumina în Orașul Luminilor.

Ultimele stiri

  • Gaura din buget, acoperită cu bani de la fraieri. Adică de la noi
  • Mesajul României e clar. Nu poate să reducă taxele la energie
  • Misiune dificilă pentru europeni: discuții nucleare cu Iranul
  • Schemă de jaf din bugetul statului. Firmele achiziționau masă lemnoasă de la Romsilva și își declarau falimentul
  • Euro global, iluzia Christinei Lagarde
  • Tăietorul de posturi: Mark Rutte ”face un DOGE în NATO”
  • Raul Babi, poliglotul român premiat de case nobiliare, finalist în campania „100 de tineri pentru dezvoltarea României” a Fundației Dan Voiculescu
  • Tranzacție istorică în sport: 10 miliarde de dolari!
  • BNS desființează mitul bugetarului gras și al privatului slab. Toți au salarii de mizerie!
  • Declarații năucitoare! „Nu sunt sărac”! Directorul CFR Călători: Am venituri de 11.000 de euro pe lună/Ce salariu are şi cât spune că primește CHIRIE din DUBAI
  • Exit mobile version