AcasăȘTIRI EXTERNEDupă Big Tech, China are un nou inamic: alcoolul

După Big Tech, China are un nou inamic: alcoolul

Oamenii de afaceri trebuie să reducă consumul de alcool și să-l înlocuiască cu „valori corecte”. Este noua directivă a Partidului Comunist Chinez.

Mișcarea PCC vine în contextul în care o angajată a Alibaba, cel mai mare grup de comerț electronic din China, și-a acuzat șeful că a agresat-o sexual după ce a fost forțată să bea mult la un bachet de afaceri.

Acuzația a  stârnit furie, 6.000 de angajați ai Alibaba s-au alăturat duminică unui grup online pentru a cere explicații.

Directorul general Daniel Zhang s-a angajat să schimbe cultura companiei și a anunțat concedierea agresorului.

Dar Beijingul a fost pe fază: unele reguli ale meselor de afaceri, cum ar fi consumul de alcool, pot duce la infracțiuni, a declarat Comisia Centrală pentru Inspecția Disciplinelor, menționând că cei care au încălcat legile în cazul Alibaba “vor fi pedepsiți cu strictețe”.

Producătorii de alcool Kweichow Moutai, Wuliangye Yibin și Shanxi Xinghuacun Fen Wine Factory și-au văzut acțiunile scăzând(între 2,1 și 2,8%) în tranzacționarea de miercuri.

După aniversarea centenarului PCC( luna iulie), autoritățile au înăsprit reglementările asupra marilor companii tehnologice și în alte sectoare, considerate vinovate de inegalitățile sociale din țară și de dominație pe piață.

Distilatoarele premium din China au urmat îndeaproape regulile guvernamentale pentru a evita atenția autorităților de reglementare.

„Guvernul are politici stricte pentru a cere autodisciplina și respectarea strictă a legilor pentru cei care se adună în jurul unei mese cu băuturi”, a spus Peng Hong, șeful Asociației producătorilor de alcool  din Guangdong, ca răspuns la comentariile PCC.

author avatar
Radu Jacotă Redactor