AcasăȘTIRI EXTERNEDupă 11 accidente, pilotul automat al Tesla intră sub ancheta autorităților SUA

După 11 accidente, pilotul automat al Tesla intră sub ancheta autorităților SUA

După 11 accidente, pilotul automat al Tesla intră sub ancheta autorităților SUA

Ce responsabilitate are asistentul de conducere „Autopilot” al producătorului de mașini electrice Tesla, după o suită de accidente de circulație din Statele Unite în ultimii trei ani? Agenția americană de siguranță rutieră o va analiza printr-o anchetă, a anunțat luni, 16 august, National Highway Traffic Safety Administration.

„NHTSA deschide o investigație preliminară asupra sistemelor de asistență a șoferului (Autopilot) și a tehnicilor puse în aplicare pentru a monitoriza, asista și impune angajamentul șoferului în conducerea mașiniii în timpul utilizării acestora”, a declarat un purtător de cuvânt al administrației. Tesla nu a reacționat cu un comentariu imediat.

Patru modele Tesla vizate

Ancheta se va concentra pe modelele brandului californian Y, X, S și 3, comercializate între 2014 și 2021, reprezentând astăzi aproximativ 765.000 de vehicule Tesla.

Aceste accidente au avut loc între ianuarie 2018 și iulie 2021, în special în California, Florida, Michigan și Texas, detaliază agenția într-un document, ultimul având loc pe 10 iulie în San Diego.

„NHTSA a confirmat că, în fiecare dintre aceste cazuri, mașinile Tesla aveau, fie sistemul Autopilot, fie sistemul de control al vitezei de croazieră (Traffic Aware Cruise Control) activate chiar înainte de accidente”.

Pilotul automat, un „termen înșelător”

Center for Auto Safety (CAS) , un grup de apărare a consumatorilor, a salutat anunțul anchetei NHTSA, în speranța că „se va face ceva pentru a preveni viitoare vătămări sau decese”.

„Solicităm NHTSA de ani de zile să investigheze sistemul Autopilot și autorităților de concurență (FTC) să interzică fabricantului Tesla utilizarea termenului înșelător de pilot automat”, a declarat directorul executiv al CAS, Jason Levine, scrie Boursorama.

Asistentul de conducere al Tesla, cunoscut sub numele de Autopilot, este subiectul multor controverse în timp ce accidentele care implică vehicule echipate cu acest software s-au înmulțit în ultimii ani.

Exces de încredere

Denumirea acestei tehnologii este, de asemenea, dezbătută, în condițiile în care nici o mașină de la nici un producător nu este capabilă din punct de vedere tehnic să ofere astăzi șoferilor un vehicul cu conducere complet autonomă.

„Această denumire poate duce la o încredere excesivă” a șoferilor în tehnologia vehiculului și poate reduce vigilența acestora, a declarat Andrew Kun, profesor la Universitatea din New Hampshire, care lucrează la interacțiunile dintre om și tehnologia vehiculului autonom.

Elon Musk recunoaște

„Toate mașinile disponibile astăzi necesită control uman tot timpul”, spune NHTSA. Constructorul american condus de capriciosul Elon Musk nu spune contrariul, reamintind pe site-ul său că tehnologia pilot automat necesită „o monitorizare activă din partea șoferului și nu face vehiculul autonom”.

În plus, Tesla a impus măsuri de protecție pentru tehnologiile sale pentru a preveni abuzul de tehnologie Autopilot, care poate adapta viteza la traficul pe autostradă, și Full Self Driving, care permite, printre altele, parcarea mașinii sau schimbării benzii de circulație pe șosea.

Tesla îl avertizează pe șofer, de exemplu, și se oprește dacă centura de siguranță nu mai este fixată sau dacă mâinile șoferului nu stau suficient de mult pe volan.

Complet autonomă când?

Tesla, care a înregistrat venituri nete de 1,14 miliarde de dolari în al doilea trimestru al anului 2021, datorită livrării unui număr record de vehicule care depășesc 200.000 de unități, este prinsă și în dublu limbaj.

La începutul anului, Elon Musk a afirmat că autonomia deplină va deveni „evidentă (…) în cursul anului”. În 2015, miliardarul american a spus că un vehicul complet autonom va fi disponibil în termen de doi ani.

În ciuda a miliarde de dolari investiți în cercetare și dezvoltare de-a lungul anilor, Tesla se află în categoria 2 pe scara de autonomie stabilită de organizația profesională Society of Automotive Engineers, departe de al cincilea pas, sinonim cu autonomie completă.

„Aceste accidente subliniază necesitatea ca Tesla să-și îmbunătățească software-ul de asistență a șoferului”, au observat analiștii Morningstar într-o notă.

 

author avatar
Tudor Borcea
255 afisari
Zenville

Ultimele știri

proger