AcasăCORONAVIRUSDELTACRON. Fuziunea Delta - Omicron, posibilă eroare de laborator!

DELTACRON. Fuziunea Delta – Omicron, posibilă eroare de laborator!

Deltacron. Fuziunea Delta-Omicron, posibilă eroare de laborator

Oamenii de știință par să fi detectat cazuri de Covid-19 combinând cele două variante, Delta și Omicron. Dar pentru alții, Deltacron ar fi o alarmă falsă legată de o eroare de laborator, pe care autorul descoperirii, făcută duminică, 9 ianuarie, o neagă.

O tulpină de Covid-19 care ar combina variantele Delta și Omicron a fost găsită în Cipru, potrivit unui profesor de științe biologice de la Universitatea din Cipru și șef al Laboratorului de Biotehnologie și Virologie Moleculară, Leonidos Kostrikis.

25 de cazuri de Deltacron

„În prezent, există co-infecții cu Omicron și Delta și am găsit această tulpină care este o combinație a celor două”, a spus Leondios Kostrikis într-un interviu pentru Sigma TV. Descoperirea a fost numită „Deltacron”, datorită identificării semnăturilor genetice de tip Omicron în genomii Delta.

Echipa cipriotă susține că a identificat 25 de cazuri de deltacron, iar analiza statistică arată că frecvența relativă a infecției combinate este mai mare la pacienții internați pentru Covid-19, comparativ cu pacienții nespitalizați.

Anunțul unei fuziuni între cele două variante care în prezent răspândesc epidemia de Covid-19 în lume a panicat web-ul, cuvântul deltacron făcând parte din tendințele Twitter în această duminică.

Cu toate acestea, această descoperire ar putea fi doar rezultatul unei manipulări necorespunzătoare în laboratorul cipriot, relatează Liberation. Mai mulți oameni de știință au analizat secvențele genetice ale celor 25 de cazuri cipriote de deltacron depuse pe baza de date internațională Gisaid, care raportează secvențierea coronavirusului și face posibilă urmărirea arborelui genealogic al coronavirusului.

Unii s-au declarat astfel rezervați, speculând că descoperirile lui Leonidos Kostrikis au fost rezultatul unei contaminări din laborator.

„Secvențele cipriote „Deltacron” despre care vorbesc mai multe mass-media par a fi destul de clar o contaminare – nu se grupează într-un arbore filogenetic”, a scris pe Twitter Tom Peacock, virusolog la Imperial College London.

Nu este o greșeală, potrivit ciprioților

Potrivit acestuia, explicația ar proveni din faptul că probele de la pacienți contaminați cu Omicron, iar pe de altă parte cu Delta, s-ar fi putut găsi, din greșeală, în aceeași analiză, sugerând astfel o fuziune între cele două variante.

Leondios Kostrikis și-a apărat duminică afirmația că există o nouă tulpină de Covid-19 care combină caracteristicile variantelor Delta și Omicron.

Potrivit acestuia, cazurile pe care le-a identificat „indică o presiune evolutivă asupra unei tulpini ancestrale pentru a dobândi aceste mutații și nu rezultatul unui singur eveniment de recombinare”.

În timp ce eșantioanele au fost procesate în mai multe proceduri de secvențiere în mai mult de o țară, omul de știință cipriot raportează că cel puțin o secvență din Israel depusă într-o bază de date globală are caracteristicile genetice ale deltacron.

1 COMENTARIU

1. N-a mai văzut lumea gripă corciturilor. Să vedeți cand apare pxlacron. Sau mxiacron. Sau OOleluimacron.