AcasăȘTIRI EXTERNEDe ce șoferii de Tesla au parte de ură pe șosele. Plătesc...

De ce șoferii de Tesla au parte de ură pe șosele. Plătesc prețul pentru imaginea lui Elon Musk?

De ce șoferii de Tesla au parte de ură pe șosele. Plătesc prețul pentru imaginea lui Elon Musk? / Foto; printscreen

Proprietarii de mașini electrice Tesla în SUA spun că au fost victimele urii în trafic din partea celor ce conduc mașini diesel sau pe benzină, dar s-ar putea să fie vorba de resentimente față de mașinile electrice în general decât față de Elon Musk.

Tesla a pierdut cel puțin o vedetă în acest weekend, după ce Alyssa Milano a scris pe Twitter că a returnat modelul Tesla pe care-l comandase în favoarea altei mașini electrice, dar de la Volkswagen.

„Huiduiți, opriți în trafic, blocați la stațiile de încărcare”

Ceea ce a provocat glume din partea lui Elon Musk și a comentatorilor conservatori despre istoria de origine „nazistă” a producătorului german. Milano a spus că a renunțat la mașina Tesla din cauza faptului că Musk deține acum Twitter.

În timp ce proprietarii de Tesla nu par să urmeze în masă mișcarea actriței, unii dintre ei au observat că au fost victimele furiei stradale îndreptate împotriva vehiculului lor. Doar pentru că este electric.

Deși nu există date oficiale care să dovedească faptul că șoferii de Tesla sunt mai urâți în trafic decât proprietarii de alte modele, un raport Axios din august a constatat că „șoferii Tesla din Iowa sunt în mod obișnuit huiduiți, opriți în trafic și blocați la stațiile de încărcare”.

Musk, perceput ca o persoană „negativă”

Mulți dau vina pe directorul general al companiei, Elon Musk, și pe ciclul nesfârșit de știri dedicat preluării frenetice a platformei Twitter. Un sondaj realizat în iulie de firma de analiză a cercetării OpinionScience a constatat că 54% dintre respondenți îl consideră pe Musk o persoană „negativă” – iar unii șoferi Tesla cred că suferă impactul proastei sale reputații.

Șoferii Tesla intervievați de The Guardian spun că au avut parte de sentimente anti-Tesla, dar mai ales din partea celor care urăsc vehiculele electrice și nu a cele produse de compania lui Musk în mod special.

„Șoferi nepoliticoși și agresivi vin pe banda mea, țipă la mine, imi taie calea sau accelerează și îmi aruncă din eșapament un fum gros și negru de motorină” a declarat Paul Albertson, care locuiește în Beaverton, Oregon

Albertson spune că lucru nu se întâmplă niciodată când conduce celelalte două mașini ale sale, un Chevrolet de epocă din 1948 și un Chevrolet Traverse din 2014. Cei agresivi sunt de cele mai multe ori bărbați care conduc „pick-up-uri de mari dimensiuni”, a spus el.

Sudiștii nu înghit electricele

John Shevelew nu observă prea multe resentimente pe șosea, acasă, în York, Pennsylvania, unde este președintele Tesla Owners Club din acest stat. Lucrurile se schimbă atunci când conduce prin sudul țării. „Mă duc des în Texas pentru a-mi vedea fiica din Austin, iar în Arkansas, Mississippi, întâmpin priviri, să spunem, mai puțin prietenoase”, a spus el. „Ai pe cineva într-o camionetă mare cu motor diesel căruia îi place să își exprime nemulțumirea față de ideea unei mașini electrice”.

Laura Kennedy, care locuiește și ea în Pennsylvania, este de acord. „Aproape întotdeauna este vorba de un tip într-un pick-up care face ceva”, a spus ea.

Mașinile Tesla sunt comune în zona Bellevue, Washington, unde locuiește Theresa Ramsdell, care deține două modele din 2016. „Oamenii ne taie calea pe autostradă, ne arată cu degetul, țipă la mine prin geamuri”, a spus ea. „Câțiva nu au încercat chiar să mă împingă de pe șosea, dar au condus foarte aproape de partea laterală a mașinii mele și zâmbesc sfidător. Mi s-a întâmplat de două ori și este înfricoșător”.

Dreapta nu trage pe stânga

Marc Geller, purtător de cuvânt al Electric Vehicle Association și proprietar de Tesla, deține o mașină alimentată cu baterii din anul 2000. El a spus că furia pe șosele provine în mod tradițional de la cei cu opțiuni politice de dreapta, care îi văd pe șoferii de vehicule electrice ca pe niște neo-liberali.

Dar acum, după ce Musk a devenit un fel de erou conservator – spunându-le adepților săi să voteze republicani la alegerile de la mijlocul mandatului și restabilind contul de Twitter al lui Donald Trump – este și un dușman pentru mulți fani ai vehiculelor electrice.

„Există o ironie aici, în sensul că mașinile Tesla au fost mult timp un magnet la ură din diverse motive”, a declarat Geller. „Au fost subiectul furiei stradale pentru că reprezentau preocupările de mediu și au fost percepute ca fiind întruchiparea pe roți a acelui război cultural. Dar acum, iată-ne aici, iar unii oameni de stânga au o reacție impulsivă pentru că Elon Musk a luat această turnură amenințătoare spre dreapta politică”.

Un tânăr în vârstă de 22 de ani, care a vorbit cu The Guardian și care tocmai a cumpărat împreună cu părinții săi o Tesla, numește mașina „cea mai bună achiziție” pe care a făcut-o vreodată. Cu o singură precizare: oamenii îi tot taie calea.

„Am observat furia rutieră în prima săptămână în care am primit mașina”, a spus tânărul, care locuiește în Thousand Oaks, California, și care nu a vrut să fie dezvăluit public ca șofer de Tesla. „Conduc cu aceeași viteză cu care conduceam vechiul meu Ford Fusion, dar ei îmi taie calea și conduc foarte încet, sau mă împiedică să schimb banda de mers”.

author avatar
Tudor Borcea