AcasăȘTIRI EXTERNEDe ce șefului Toyota nu-i plac mașinile electrice

De ce șefului Toyota nu-i plac mașinile electrice

Guvernul japonez și-a anunțat intenția de a interzice vânzarea modelelor termice încă din 2030. Akio Toyoda a reacționat: “Cu o astfel de decizie, actualul model economic al industriei auto se va prăbuși. Trecerea la electricitate nu ar trebui să fie galopantă și impusă de guverne producătorilor, mai ales că există un deficit al infrastructurii”. O declarație surprinzătoare, oarecum similară cu cea a lui Carlos Tavares, președintele PSA. Dar de înțeles în cazul Toyota, deoarece grupul a căutat să promoveze tehnologia hibridă pe care o stăpânește perfect, în detrimentul electrificării complete a modelelor sale, notează Automobile Magazine. Dacă există o tehnologie pe care Toyota nu o are de învățat de la nimeni, aceasta este cea hibridă. Primele încercări datează încă din 1997, iar acum aceste motoare reprezintă 60% din vânzările companiei în Europa de Vest și Centrală. Cu modele precum Prius, Aygo, Yaris, Supra și Land Cruiser, Toyota caută să șteargă defectul principal al electrificării: timpul lung de încărcare. De fapt, răspunsul se găsește mai degrabă pe partea strategiei actuale a grupului: trecerea de la statutul de producător de automobile la cel de furnizor de mobilitate. Cu alte cuvinte, modelele mai puțin poluante accesibile cu tehnologii fiabile sunt mai bune pentru Akio Toyoda decât modelele 100% electrice care sunt prea scumpe și dificil de reîncărcat. În special în zonele în care energia electrică nu are regularitatea aprovizionării – Asia, India, Africa etc.

author avatar
Radu Jacotă Redactor