AcasăȘTIRI EXTERNE„Cuvântul Anului”, un slogan de distanțare fizică

„Cuvântul Anului”, un slogan de distanțare fizică

“Mitsu”, un caracter din grafia japoneză (kanji), însemnând congestionat/dens/aglomerat, devenind  un slogan care rezumă ceea ce trebuie făcut pentru a se evita infectarea cu noul coronavirus în timpul pandemiei – a fost ales „Cuvântul Anului 2020” în Japonia la finalul unui vot la care a participat publicul larg.

Această ideogramă s-a clasat în fruntea clasamentului, obţinând 14% din totalul celor 208.000 de voturi exprimate cu ocazia unui concurs organizat în fiecare an de o fundaţie care promovează „kanji”, caractere grafice importate din China şi utilizate în scrierea japoneză. Ca în fiecare an, posturile de televiziune din Japonia au difuzat în direct anunţul prin care a fost comunicat „Cuvântul Anului” – desenat cu o pensulă de un călugăr de la templul Kiyomizu din Kyoto. Expresia “mitsu” popularizată de la sfârşitul lunii martie de guvernatoarea regiunii Tokyo, Yuriko Koike, a devenit foarte repede virală şi a inspirat lansarea unor producţii diverse, precum manga, un remix tehno şi chiar un joc video, notează Reuters. După recomandările guvernului în privinţa evitării aglomerărilor, mulţi locuitori din Japonia „s-au comportat având mereu în minte termenul mitsu”, au declarat reprezentanţii Japan Kangi Aptitude Testing,  fundaţia care promovează această grafică. Cele mai multe dintre celelalte „kanji” incluse în Topul 10 al cuvintelor din 2020 fac de asemenea referire la pandemie.

author avatar
Radu Jacotă Redactor
195 afisari
Zenville

Ultimele știri

proger