AcasăȘTIRI EXTERNECum fură tinerii din generaţia Z, în supermarketuri, la casele self-checkout. Retailerii...

Cum fură tinerii din generaţia Z, în supermarketuri, la casele self-checkout. Retailerii care vor să renunţe la autoscanare

supermarketul

Retailerii raportează pierderi mari din cauză că se fură din magazine. Mai nou, nu se sustrag produse de la raft, ci se „subtilizează” direct la casele self-checkout.

Peste jumătate dintre clienţii din Generația Z (1989-2012) preferă casele de marcat self-service – și chiar ar renunța la magazinele preferate pentru a folosi de casele self-service.

În America, se fură la casele cu autoscanare

Se pare că cei din generația Z nu preferă casele de marcat self-service pentru că sunt independenți sau introvertiți, ci pentru că pot fura. De fapt, o treime dintre tinerii cumpărători au recunoscut că au furat în timp ce își scanau singuri cumpărăturile.

Aproape jumătate dintre respondenții generației Z au declarat că fură cel mai scump articol din coșul de cumpărături, în timp ce doar 37% au spus că ar fura doar articole indispensabile.

Dar unii au spus că acest comportament infracțional este un mijloc de răzbunare.

Avem atât de multe companii cărora nu le pasă de clienții lor, ci doar de a face bani„, a dezvăluit un adolescent pentru Vice în 2020.

Dar, în timp ce marii retaileri încearcă să se adreseze tinerei generații, al cărei dolar, în cazul în care chiar îl cheltuiesc, are un impact puternic – cumpărătorii au tendința de a-și alinia achizițiile cu misiunea unui brand – introducerea caselor self-checkout ar putea reprezenta un risc financiar.

Retailerii care renunţă la self-scan

Unele lanțuri de magazine au renunțat la casele self-service, precum Walmart. Compania a retras aceste case din trei dintre locațiile sale din New Mexico. Retaileri precum Costco și Wegmans au început să regândească mașinile de autoservire la sfârșitul anului trecut

Comercianții cu amănuntul au o problemă legată de „shrink” – o pierdere de marfă, fie din cauza unor furturi mărunte, fie din cauza unor erori ale clienților, precum scanarea unui tip greșit de măr sau de roșie – amintind de un studiu internațional care a arătat o rată de pierdere de 4% în cazul companiilor cu case de marcat de tip self-service.

author avatar
Andrei Ștefan