Cauta

Criza transportului: Coca-Cola, livrată cu vapoare de minereu

Costul transportului mărfurilor cu containerele maritime au crescut atât de mult încât grupul Coca-Cola  a ajuns să folosească nave care în mod normal încarcă doar materii prime industriale.

În condiţiile în care capacităţile de transport sunt supuse la presiuni, compania americană a ales să utilizeze aşa-numitele „bulk carriers”, vrachiere care sunt utilizate de traderii de materii prime pentru a transporta produse precum cărbune şi minereu de fier, a dezvăluit Alan Smith, director de achiziţii de la Coca-Cola.

„Când nu puteți obține containere sau spațiu din cauza crizei actuale a transportului maritim, atunci a trebuit să ne gândim în afara cutiei”, a spus Smith.

Marele avantaj al utilizării containerelor este că fac parte dintr-un lanț logistic bine stabilit, care transportă eficient mărfurile de unde sunt fabricate până la utilizare.

Pentru a avea o imagine a dificultăţilor cu care se confruntă Coca-Cola şi alte multinaţionale, în prezent un container care transportă bunuri din Shanghai la Rotterdam costă 14.558 de dolari, potrivit firmei Drewry Shipping, citată de Bloomberg.

Preţurile au crescut în acest an la cel mai ridicat nivel înregistrat în ultimele decenii. Indicele Baltic Dry Index, un indicator al costului închirierii navelor cargo, a urcat marţi la 5.409 puncte, cel mai ridicat nivel din ultimii 13 ani, conform datelor bursei londoneze Baltic Exchange.

Situația este foarte tensionată pe piața containerelor maritime: au existat chiar unele cereri pentru unii transportatori cargo să transporte containere pe punţile navelor lor de marfă.

Ultimele stiri

  • Germania a reintrodus controalele la vamă. EURO 2024 schimbă regulile acordului Schengen
  • Alege ce citești
  • ALEGERI 2024. Victoria lui Nicușor, înfrângerea tuturor!
  • Canicula a pus la pământ și fotovoltaicele. Duduie importurile de energie
  • Complexul de lux în care stă naționala Angliei
  • Cine va câștiga „Gheata de Aur” la Euro
  • Ultima decizie a alianței Opec: bună sau rea pentru prețul petrolului? “Analiștii se scarpină în cap”
  • Tarife pentru mașinile electrice din China. Ce mare brânză va face UE?
  • Se ascute lupta pentru ”agățarea” regenerabilelor de sistem. Licitațiile se amână cu un an
  • De ce dreapta nu va fi sperietoarea UE
  • Exit mobile version