AcasăȘTIRI EXTERNECriza energetică va troieni casele, la propriu. Facturile la deszăpezile vor crește...

Criza energetică va troieni casele, la propriu. Facturile la deszăpezile vor crește cu 40%

Criza energetică va troieni casele, la propriu. Facturile la deszăpezile vor crește cu 40% / Foto: printscreen

Loxcuitorii din Quebec, Canada, au fost surprinși de creșterea facturii la deszăpezire cu până la 40% în această iarnă, din cauza lipsei de angajați și a creșterii costurilor combustibilului.

„ Totul costă mai mult și există o mare lipsă de pluguri de zăpadă. Nu este deloc ușor”, a declarat André Hins, proprietarul companiei Pro-Neige. Compania sa din Rimouski a fost nevoită să își majoreze tarifele cu cel puțin 20% pentru sezonul următor. De asemenea, zeci de scrisori de la companii de deszăpezire, precum cea a lui Hins, își avertizează clienții cu privire la creșterea facturilor.

Companiile cresc prețurile cu 20-40% pentru a supraviețui

În loc de 400 de dolari cât plateau clienții pentru sezonul de iarnă pentru un serviciu de bază, va fi necesar ca de acum înainte să se scoată din buzunar la 500 la 600 de dolari. „Clienții se tem mai mult și de lipsa unui utilaj de deszăpezire în această iarnă ”, spune André Hins, scrie Le Journal de Montreal.

Asociația serviciilor de deszăpezire rezidențiale și comerciale din Québec (ADRCQ) confirmă că toate companiile din industria lor trebuie să crească prețurile cu 20-40% pentru a supraviețui. „Salariul unui operator de pluguri de zăpadă a trecut de la aproximativ 19 dolari/oră în urmă cu trei ani la 30 de dolari/oră în 2022. Carburanții au crescut și ei. Dacă clienții nu pot înțelege creșterea facturii, există o problemă”, spune Annie Roy, director executiv al ADRCQ.

Potrivit acesteia, există patru factori principali care explică saltul prețurilor: lipsa echipamentelor, prețul asigurărilor și creșterea prețului la carburanți, cum ar fi motorina.

Mulți firme de deszăpezire și-au închis afacerile în ultimul an în Quebec, deoarece se confruntau cu prea multe greutăți. Iar unii locuitori din Quebec care depind de un plug de zăpadă pentru a ieși din casele lor pe timp de iarnă spun că vor trebui să strângă cureaua pentru a plăti acest serviciu, care a devenit un lux.

author avatar
Tudor Borcea
150 afisari

6 COMENTARII

    • -ti l-ai insusit pe „maxtor”!

      apropos-apropos:
      -acum 7 ani in Bucuresti,
      Parcul Libertatii, fantana Zodiac, iarna:
      pixzdaria adusese un utilaj bizar:
      un container IN CARE SE TOPEA ZAPADA ADUNATA DIN PARC!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
      (asa ceva pare bun de topit primari iresponsabili)

  1. Stiti de ce moare cainele?….
    Ce-l doare la basca pe National de cei din alta parte? Platesc benzina 1,5-1,6 $/l. Sau mai bine zis, 1,5-1,6 u.m. (unitati monetare), cind romanul plateste intre 7 si 8 u.m.
    In Canada e problema doar in ziua cind ninge. De a doua zi de cind ninsoarea s-a oprit imensa majoritate a drumurilor sunt degajate si uscate.
    National, oficina chino-ruseasca procedeaza ca in vremea ailalta: La Munchen, greve, la Paris miscari de strada, la New-York politia bate manifestantii, la Mosvova, timp frumos.
    Da, e lipsa de forta de munca, dar 30 de dolari pe ora… O sa-i stea tractorul in garaj. Multi avem masinile noastre de deszapezit si cu 1 litru de benzina se deszapeseste mult de tot. Si cu munca de acasa, se poate deszapezi si mai pe seara.

    • Stelică, tu cu drujba ta deszăpezești din ușă pînă la poartă. Dar șoseaua? Și ți se pare mult 30 de dolari pe oră? Fă tu munca aia. Seara, că „lucrezi” de acasă. Mașina care aduce alimente la magazine circulă tot numai seara? Salvările, pompierii… circulă tot așa, doar seara?
      Drumurile ălea uscate erau curățate imediat dup ce ningea su, în anumite cazui, în timp ce ningea. Dar să le mai vedem acum, la 30 de dolari.

      • Vom vedea. 30$/h e un salariu mare. Mult prea mare pentru munca aia ce o face, ca nu da la lopata, ci conduce o masina care in plus, are prioritate. (Ai incercat sa intri in clubul asta? Ai sa ai surprize mari de tot!) Nu cred ca orasele vor plati asa de mult, de aia isi scot pirleala la locuitori. Masina e treaba lui sa o inlocuiasca, nu a mea. In plus, daca el plateste 30$/ora, el trebuie sa imi ceara mie macar 60 $/h. Ori el de fapt imi cere 30 ca sa poata plati spre 20. Cunosc bine camionagii cu si fara camion si desi par bine platiti, cind dai la o parte motorina, cauciucuri, placi, asigurare si reparatii ramai pe la 17-18 dolari la ora. A mai fost o crestere d-asta prin 2009-2010, dupa iarna cu peste 4 metri de zapada, dar apoi au cam dat inapoi, ca n-a mai fost asa de multa. Iar daca ninge si tractoru-i in garaj ca a fost lacom inchide portile repejor. Anii trecuti n-a fost asa rau ca zapada, deci au avut profit marisor. Acum vor acelasi profit. Aici e problema. Da masina mea e buna in curte si iesirea si ajut si vecinul.

Comments are closed.

Zenville

Ultimele știri

proger