Cauta

Covid-19 pune pe butuci lanțurile globale de aprovizionare

Urmare a efectelor pandemiei Covid-19 în economie, marile lanțuri globale de aprovizionare încep să cedeze. Se anunță falimente răsunătoare și nicio soluție salvatoare nu apare la orizont. Și din acest motiv, organizațiile mondiale de transport au publicat o scrisoare deschisă către Adunarea Generală a ONU avertizând asupra riscurilor cauzate de lipsa forței de muncă în domeniu.

Lanțurile de aprovizionare globale încep să cedeze în fața pandemiei Covid-19. Organizațiile profesionale din domeniul transporturilor ți-au pus angajații la încercare în ultimul an și jumătate, iar mare parte din personal a cedat, preferând recalificarea într-un alt sector. Miercuri, 29 septembrie, marile lanțuri de aprovizionare au cerut liderilor mondiali să răspundă acestei crize, venind cu propuneri care să ajute transportatorii.

Criză peste tot

În scrisoarea publicată cu ocazia Adunării Generale a ONU de la New York, aceste organizații au constatat că angajații din sectorul transporturilor au continuat să opereze în comerțul internațional pe tot parcursul pandemiei. Dar, sacrificiul profesional al lucrătorilor a provocat daune dintre cele mai mari. De exemplu, în cel mai rău punct al crizei Covid-19, 400.000 de marinari din transporturi nu au putut să-și părăsească bărcile, unii lucrând cu 18 luni mai mult decât contractele inițiale. Cazul a fost prezentat de firmele transportatoare și adus la cunoștința șefilor de stat și de guverne.

La fel, în transporturi aeriene, numeroase zboruri au fost restricționate, iar angajații companiilor aeriene au avut de-a face cu neconcordanțe în trecerea frontierelor (cerințe suplimentare de călătorie și de vaccinare). În fine, poate cel mai greu a fost pentru șoferii de camioane, nevoiți să aștepte uneori și câteva săptămâni în vamă, în condiții precare de igienă, înainte de a putea părăsi/ intra într-o țară.

Lipsa forței de muncă închide afacerile

În prezent, toate sectoarele de transport, care formează întreg lanțul de aprovizionare din comerț, suferă de o lipsă a forței de muncă. Mai mult, se așteaptă ca mii de angajați să părăsească industria comerțului din cauza tratamentului deplorabil de care au avut parte în timpul pandemiei Covid-19. Printre nemulțumiți, angajați din Asociația Internațională de Transport Aerian (IATA), ale cărei companii membre reprezintă 82% din traficul aerian mondial, Camera Internațională de Transport Maritim (80% dintre proprietarii de transport maritim global), Uniunea Internațională a Transporturilor Rutiere (IRU) și Federația Internațională a Lucrătorilor din Transporturi (ITF).

Ca urmare a acestor constrângeri asupra logisticii globale, lanțurile de aprovizionare încep să eșueze, scriu transportatorii în depeșa trimisă ONU. Ei solicită liderilor politici să rezolve această criză înainte ca sezonul de Crăciun să crească din nou cererea de marfă, ceea ce va pune și mai multă presiune pe circuitele de marfă.

De asemenea, transportatorii solicită prioritate pentru vaccinurile promovate de OMS și vor crearea unui proces standardizat pentru ca lucrătorii să își dovedească starea de sănătate. Dacă nu, Covid-19 va duce la ruperea în bucăți a întreg lanțului global de aprovizionare.

Ultimele stiri

  • Măsurile fiscale anunțate de premierul Bolojan
  • Verdict al sindicaliștilor. Măsurile Guvernului vor închide industria de apărare
  • Polițiștii acuză MAI că vrea să le prelungească, pe șest, vârsta de pensionare
  • Ritualul neobișnuit al marelui portar argentinian Sergio Goycochea. „Era talismanul meu”
  • Bogdan Hossu: E o minciună că nu avem voie să producem energie pe cărbune. Termenul e 2034
  • Tarifele vamale ale Unchiului Sam. Care sunt scenariile posibile înainte de 9 iulie, termenul limită
  • Anunțul Barcelonei: „10” pentru Lamine Yamal!
  • Exodul milionarilor din Marea Britanie. Câți vor pleca în acest an
  • Deminarea Ucrainei, de la greblă la dronă
  • Statistici 2025: Aplicațiile de meditație în România – creștere, impact și rol pentru echilibrul mintal
  • Exit mobile version