AcasăȘTIRI EXTERNECovid-19 închide un terminal al unuia din principalele porturi din lume

Covid-19 închide un terminal al unuia din principalele porturi din lume

Covid-19 închide un terminal al unuia din principalele porturi din lume

China a închis o parte a unuia dintre cele mai importante porturi din lume din cauza pandemiei, la ora când întreruperile din transportul logistic afectează major lanțurile de aprovizionare.

Portul Ningbo-Zhoushan, situat la 250 km sud de Shanghai, este unul dintre principalele porturi chineze de transport de marfă.

Covid printre 10 milioane de containere

Anul trecut, 1,2 miliarde de tone de mărfuri au trecut prin docurile acestui port, al treilea ca mărime din lume în ceea ce privește transportul.

De la descoperirea miercuri, 11 august, a unui caz de Covid-19 în rândul angajaților, „activitatea a fost imediat oprită și zona (în cauză a portului) închisă”, a declarat Jiang Yipeng, un manager de operațiuni al terminalului Meishan.

Terminalul Meishan, nou construit, dispune de o capacitate de 10 milioane de containere, potrivit presei chineze.

2.000 de lucrători, plasați în izolare

Autoritățile nu au stabilit încă cum ar fi putut să apară un caz de Covid-19 în rândul lucrătorilor portuari care sunt, în teorie, deja vaccinați și testați în mod regulat.

Dar, ca măsură de precauție, aproape 2.000 dintre aceștia au fost plasați în izolare.

Închiderea unui terminal din portul Ningbo-Zhoushan poate agrava și mai mult situația transportului maritim, sub o presiune puternică la nivel global, din cauza restricțiilor sanitare și a redresării economice, care a stimulat cererea de mărfuri, scrie AFP.

În luna mai, închiderea temporară a portului chinez Yantian (sud) din cauza coronavirusului a dus la săptămâni de întârzieri în transportul mărfurilor.

Aglomerație globală în traficul maritim

China, care controlase în mare măsură epidemia Covid-19 încă din primăvara anului 2020, se confruntă cu o creștere a contaminării pe solul său de luna trecută. Țara a raportat joi 81 de cazuri noi, inclusiv 38 de origine locală.

Traficul maritim de mărfuri încă suferă de aglomerație globală, datorată parțial lipsei de containere la locurile de expediere și subinvestițiilor în anumite porturi.

În prezent, până la 335 de nave port containere se aliniază la terminale, conform datelor în timp real de la Kuehne + Nagel, citate de Financial Times. Acest lucru este mai mult decât dublu decât acum un an. Închiderea, chiar și parțială, a portului Ningbo-Zhoushan, nu va face decât să crească întârzierile.

 

author avatar
Tudor Borcea