AcasăȘTIRI EXTERNECovid-19 i-a înebunit pe americani. Stewardesele iau lecții de auto-apărare

Covid-19 i-a înebunit pe americani. Stewardesele iau lecții de auto-apărare

Covid-19 i-a înebunit pe americani. Stewardesele iau lecții de auto-apărare

Peste 3.600 de incidente au fost raportate de la începutul anului, marea majoritate fiind legată de purtarea obligatorie a măștii în avion, în condițiile pandemiei Covid-19.

Confruntați cu reapariția pasagerilor agresivi, însoțitorii de zbor solicită pregătire pentru autoapărare. Ei speră să poată respinge pe cei mai violenți pasageri.

„Trebuie să te aperi cu orice preț”

„Ne urcăm într-un avion cu mulți oameni, unii dintre ei nu sunt întotdeauna mulțumiți și nu știi niciodată ce se va întâmpla” , spune Carrie pentru CNN. Această stewaresă a făcut un curs de auto-apărare cu un agent de securitate aeriană. „Poți muri. Trebuie să te aperi cu orice preț”, i-a spus instructorul.

Transportation Security Administration agenția națională de securitate a transporturilor din SUA, fondată după atacurile din 11 septembrie 2001) intenționează să pregătească sute de membri ai personalului din avion în tehnici de autoapărare în lunile următoare.

În această pregătire opțională de jumătate de zi, creată în 2004, membrii echipajelor învață tehnici de dezescaladare pentru a face față pasagerilor dificili, precum și diferitele moduri de a lovi și a stăpâni un atacator.

Un scenariu pe care speră să nu-l întâlnească niciodată în timpul zborului, chiar dacă mulți se tem de o creștere a incidentelor, legată în special de obligația de a purta masca de protecție în avion.

„Oamenii sunt anxioși, supărați și frustrați”

„Nu vreau niciodată să folosesc toate acestea. Dar dacă ar trebui să o fac, cu siguranță m-aș simți mult mai încrezătoare”, a spus Donna O’Neil, cu 47 de ani de experiență, care a spus că este „ destul de bună la calmarea situațiilor tensionate”.

„Este și mai important să avem grijă de noi înșine și de pasagerii noștri, deoarece oamenii sunt anxioși, supărați și frustrați și acest lucru se poate manifesta în mod necorespunzător”, adaugă Carrie.

Peste 100 de incidente într-o săptămână

Odată cu reluarea traficului aerian, numărul pasagerilor violenți este în creștere. Peste 100 de incidente au fost raportate către Federal Aviation Administration (agenția guvernamentală responsabilă cu reglementările și controalele aviației civile din Statele Unite) în ultima săptămână, în total peste 3.600 de la începutul anului, scrie Slate.

Majoritatea pasagerilor violenți erau oameni care sfidau în mod repetat obligația națională de a purta o mască în avion. Ei reprezintă trei sferturi din incidentele raportate doar în acest an.

De la insulte, la pierderea dinților

Documentele oficiale descriu zeci de altercații, de la insulte la violență fizică. În luna mai, un pasager a lovit-o cu pumnul pe o stewardesă a Southwest Airlines, provocându-i pierderea a doi dinți, a declarat sindicatul din care face parte.

Prin urmare, Administrația Federală a Aviației a investigat și publicat rapoarte cu privire la peste 40 de incidente care au avut loc în ultimele luni. Agresivitatea cu care se confruntă stewardesele le pun la încercare atât abilitățile, cât și viața.

Sara Nelson, președintele internațional al Asociației însoțitorilor de zbor, a declarat  că un grup mic de pasageri le „tratează pe stewardese ca pe niște saci de box, atât verbal, cât și fizic” . „Vedem că slujbele noastre sunt mai dificile ca niciodată. Conflictele cresc la număr foarte repede”, rezumă ea .

 

author avatar
Tudor Borcea