AcasăȘTIRI EXTERNECoronavirusul a îngenunchiat presa franceză

Coronavirusul a îngenunchiat presa franceză

BFM TV, RMC, Le Parisien, BeIN Sports, Grazia … Reducerile de personal s-au înmulțit de la sfârșitul măsurilor de blocare și acesta este poate doar începutul. În timpul crizei coronavirusului, mass-media franceză a obținut audiențe record, dar în același timp a pierdut o mulțime de bani. Acesta este ciudatul paradox al unui sector care se confruntă cu o criză gravă într-un moment în care este totuși cel mai apreciat.

La BFMTV și RMC conducere intenționează să reducă 600 de posturi, sau o treime din forța de muncă. Dar turbulențele vin în principal din cauza crizei de pe piața publicității, un sector care s-a prăbușit odată cu încetare activității economice. Campaniile comandate de mărci au fost fie anulate, fie amânate. TF1 și M6 se așteaptă deja la o scădere de aproximativ jumătate  din veniturile lor din publicitate în al doilea trimestru, comentează HuffPost. Un număr de ziare, care merg bine în general, precum Ouest France și Le Télégramme, au anunțat, de asemenea,  un minus de 60% din resursele publicitare în timpul crizei. Cu toate acestea, media digitală ar trebui să fie mai puțin afectată de această scădere, beneficiind de o recuperare mai rapidă a investițiilor. Potrivit unui raport Magna Global , acestea ar putea ajunge chiar la un echilibru dacă criza de sănătate ar fi depășită în mare parte în trimestrul 3, excluzând astfel scenariul unui „al doilea val” de contagiune. Covid-19 a arătat limitele modelului economic al presei, confruntându-se cu eroziunea celor două surse principale de venit ale acestuia: cititorii (plătiți) și veniturile din publicitate. Falimentul a avut consecințe dezastruoase pentru presa scrisă, care a pierdut venituri din zeci de milioane de euro din vânzările revistelor. Doar pentru grupul Le Monde (din care face parte Le HuffPost ), pierderea veniturilor din vânzările chioșcurilor este estimată la 7 milioane de euro. În acest context economic dificil, grupul a decis să renunțe la publicarea pe hârtie a periodicului „Le monde des religions”. Decizie similară pentru revista Grazia , care își încetează publicarea săptămânală. Dar coronavirusul nu este singurul responsabil pentru deteriorarea financiară a companiilor de presă din Hexagon și nu numai, deja foarte accentuată în ultimii ani. Pe de o parte, titlurile se confruntă cu audiențe îmbătrânite și scăderea vânzărilor de hârtie. Pe de altă parte, mass-media suferă de venituri reduse din publicitate, în special pe web, unde spațiile sunt slab plătite.

author avatar
Radu Jacotă Redactor
166 afisari

1 COMENTARIU

  1. Nu presa a pierdut in calitate ci publicitatea a scazut odata cu restrictiile de izolare. Nu toți au abonament. Nu toate firmele mai au putere de reclama.

Comments are closed.

Zenville

Ultimele știri

proger