AcasăȘTIRI EXTERNECorectitudinea politică. Până și timbrele poștale sunt rasiste

Corectitudinea politică. Până și timbrele poștale sunt rasiste

Corectitudinea politică. Până și timbrele poștale sunt rasiste/ Foto: Slate

Poșta spaniolă a lansat o campanie antirasistă care, până la urmă, s-a întors împotriva ei. Mărul discordiei: o serie de timbre de diferite culori, la prețuri care nu sunt aceleași.

Serviciul poștal spaniol tocmai a lansat o colecție de timbre cu vocație antirasistă, numite „timbrele egalității”, reprezentând diferite tonuri ale pielii. Scopul campaniei este de a crește gradul de conștientizare a inegalității rasiale și de a lupta pentru diversitate, incluziune și drepturi egale.

Particularitatea colecției este că timbrele au o valoare diferită în funcție de culoarea pielii pe care o reprezintă. „Cu cât timbrul are o culoare mai întunecată, cu atât va fi mai puțin valoros”, explică Correos, serviciile poștale din Spania, într-un comunicat de presă.

„Prin urmare, atunci când trimiteți o scrisoare, va fi necesar să utilizați mai multe timbre negre decât timbre albe. În acest fel, fiecare scrisoare, fiecare expediere, va deveni o reflectare a inegalității create de rasism”.

Astfel, timbrul de culoare neagră valorează 70 de eurocenți, cel maro 80 de eurocenți, maroul mai deschis 1,50 euro, iar albul, cel mai valoros, costă 1,60 euro.

Campania, desfășurată în colaborare cu ONG-ul SOS Racismo, a fost lansată în același timp cu începutul lunii europene a diversității și prima comemorare a morții afro-americanului George Floyd, a declarat serviciul poștal spaniol.

Campanie „accidental rasistă”

Această inițiativă nu a avut efectul dorit și nu este unanimă. Unii utilizatori de internet vorbesc despre o campanie „accidental rasistă”, alții o compară cu partidul spaniol de extremă dreapta Vox, sau susțin că reflectă „lipsa de diversitate” a majorității companiilor spaniole, scrie Slate.

Intenția Correos „a fost bună” , dar în cele din urmă a trimis un mesaj rasist, analizează Moha Gerehou, jurnalist și autor al unei cărți despre rasismul din Spania.

Potrivit acestuia, acest lucru se explică prin faptul că campaniile de acest tip din Spania sunt deseori concepute „de către albi”.

Cu toate acestea, în comunicatul său de presă, serviciul poștal spaniol Correos este clar: campania încearcă să clarifice faptul că valoarea unei persoane nu ar trebui să țină de culoare. Pe contul său Twitter, Correos insistă asupra obiectivului său de a sensibiliza publicul cu privire la „o realitate nedreaptă și dureroasă care nu ar trebui să existe” . La rândul său, SOS Racismo menționează într-o declarație importanța vizibilizării discriminării rasiale.

Înainte de această campanie antirasistă, Correos se angajase deja în mai multe rânduri în cauze sociale. Anul trecut, a dezvăluit în special un timbru în culorile curcubeului și un 2019  „timbre de protest” în sprijinul mișcării de tineret pentru mediu.

author avatar
Tudor Borcea