Facebook a hotărât să nu semnaleze mesajele preşedintelui american Donald Trump, care se declară victima cenzurii politice şi a intrat în război cu Twitter, care i-a suprimat o postare cu privire la revoltele din Minnesota, provocate de moartea afro-americanului George Floyd, precum și afirmații privind votul prin corespondență în acest an electoral pe fondul pandemiei, o precedură care ar duce la fraude masive. Pentru această decizie, rețeaua lui Mark Zuckerberg a fost criticată chiar de angajații săi –o premieră în Sillicon Valey.
Zuckerberg a spus că marile grupuri care deţin reţele de socializare nu ar trebui să se poziţioneze ca arbitri ai discursului politic online, în contextul în care preşedintele american Donald Trump a ameninţat că va reglementa companiile din domeniu. „Mark greșește și voi încerca să-l fac să se răzgândească făcând mult zgomot”, a replicat Ryan Freitas, director de proiectare pentru Facebook News Feed. El a spus că a adunat aproximativ cincizeci de oameni de aceeași părere, potrivit Huffingtonpost. Twitter și Facebook au creat sisteme pentru combaterea conținutului periculos (discursul de ură, hărțuirea etc.) și împotriva dezinformării. Dar Facebook scutește persoanele politice și candidații de esențialul acestor măsuri. “Nu știu ce să fac, dar știu că a face nimic nu este acceptabil. Sunt un angajat al Facebook care nu este în totalitate în dezacord cu decizia lui Mark de a face nimic cu privire la postările recente ale lui Trump, care incită în mod clar la violență ”, a susținut Jason Stirman, directorul de cercetare și dezvoltare al companiei. „Cred că tweet-ul lui Trump (cu privire la revoltele din ultimele zile) încurajează violența extrajudiciară și alimentează rasismul. Respectă echipa Twitter ”, scrie designerul David Gillis. Zuckerberg și Trump a avut recent o conversație telefonică “productivă”, potrivit unei surse CNN. Donald Trump a semnat joi un decret care ataca o lege fundamentală a internetului american, Secțiunea 230, care oferă imunitate platformelor digitale de orice acțiune legată de conținut publicat de terți. Și le oferă libertatea de a interveni în funcție de bunul lor plac.