AcasăȘTIRI EXTERNEChinezii angajează experți ca să le facă ordine prin țoalele de lux

Chinezii angajează experți ca să le facă ordine prin țoalele de lux

Descoperirea, în spatele dulapului, a unei jachete Burberry pe care nici măcar nu-și amintea că o cumpărase, a convins-o pe Chen Rui că a făcut alegerea corectă: să angajeze experți în depozitare care să o ajute să restabilească ordinea în dulapurile ei debordând de haine de la marile branduri.

O treime din cheltuielile de lux din lume sunt acum responsabilitatea consumatorilor chinezi, potrivit unui raport McKinsey în 2019. Chiar și pandemia de coronavirus nu a potolit setea acestor cumpărători bogați. Dacă nu mai pot goli magazinele din Paris sau Milano, s-au mutat în mare parte în sectorul  cumpărăturilor online. O nouă dovadă a acestei frenezii pentru produsele care fac posibilă afișarea statutului lor social ar putea fi dată pe 11 noiembrie, “Ziua Celibatarilor” este cea mai mare operațiune de comerț electronic din lume. Acumularea de grămezi de haine de lux devine un haos în casele chinezilor bogați, cum este și Chen Rui. Femeia în vârstă de 32 de ani spune că dezordinea din dulapurile mari în care își îngrămădește costumele Chanel, gențile Hermes, pantofii Prada și alte branduri  provoacă certuri cu soțul ei.

„Nu mă despart niciodată de nimic din colecția mea, doar o cresc constant”, recunoaște această fostă profesoră de artă. „Nu văd niciun motiv să mă limitez”. Prin urmare a angajat o echipă formată din patru experți în depozitare, condusă de Yu Ziqin, unul dintre  cei câțiva mii de absolvenți ai unei școli numite Liucundao („Metoda de a-ți ordona lucrurile”), notează AFP. Fondatorul școlii, Bian Lichun, estimează că sectorul de depozitare are acum peste 3.000 de profesioniști. Potrivit televiziunii naționale CCTV, activitatea ar putea elibera anul acesta suma astronomică de 100 de miliarde de yuani – aproape 13 miliarde de euro.

2000 de euro pe zi!

Odată cu epidemia, cifra de afaceri Liucundao s-a înmulțit cu cinci:  este efectul creșterii cumpărăturilor online și dorința consumatorilor de a-și ordona locul de izolare. Firma nu încearcă să-și convingă clienții să se despartă de haine vechi sau chiar să consume mai puțin. Scopul lor: „să învețe cum să-și stocheze mai bine” bunurile prin instalarea unor unități de stocare mai funcționale sau prin utilizarea unor lucruri simple, cum ar fi umerașe ultra-subțiri. Pe Chen Rui, care nu are nicio dorință de a consuma mai puțin, nu o impresionează cei aproximativ  2000 de euro – taxa echipelor de depozitare pentru o zi de muncă. Reprezentanții Liucundao spun că există “cumpărători compulsivi” apelând la comenzi mari cel puțin o dată de lună. „Nu dorim să interferăm cu psihologia clienților noștri. Noi aranjăm spații, nu creierul oamenilor”, a comentat Bian Lichun.

author avatar
Radu Jacotă Redactor
191 afisari
Zenville

Ultimele știri

proger