AcasăȘTIRI EXTERNEChina recrutează influenceri străini pentru a-și promova produsele online

China recrutează influenceri străini pentru a-și promova produsele online

Noaptea târziu, Lalo Lopez merge la un mic studio din Shanghai pentru o transmisie live: misiunea sa este de a introduce vorbitorii de limbă spaniolă din întreaga lume pentru a îmbunătății vânzarea de produse online dincolo de frontierele Chinei.

Spaniolul în vârstă de 33 de ani, care se descrie pe sine ca artist, DJ și YouTuber, se numără printre un număr tot mai mare de străini angajați de agenții chinezi. Cumpărăturile Livestream se estimează că valorează aproape 70 de miliarde de dolari în China, atrăgând influencerii care testează produse prin streaming pe rețelele de socializare. Ajuns în China în urmă cu nouă ani, Lopez a fost contactat de firma de marketing din Beijing Linkone Interactive, care a văzut videoclipuri postate de el pe YouTube și Instagram. I se oferă până la 1.500 de yuani (226 dolari) pe sesiune.

Linkone vizează piețe precum Statele Unite, Franța și Spania. Transmiterea live propulsează comerțul online – în semn de succes, companiile prezente pe platforma Taobao au realizat vânzări de peste 100 de milioane de yuani (14,9 milioane de dolari) la un festival de cumpărături în iunie. Activitatea ar putea câștiga peste 1.000 de miliarde de yuani (150 miliarde de dolari) în acest an, potrivit unui raport al KPMG și AliResearch, un braț al gigantului chinez de comerț electronic Alibaba. Keane Wang, director de planificare al grupului chinez Neusoft Cloud Technology, intenționează să lanseze o bază de difuzare live în Franța și să recruteze 300 până la 500 de prezentatori străini în următorii trei ani. „După succesul emisiunii live pe platforma video Douyin și pe Taobao, companiile chineze sunt gata să-și încerce norocul și să-și aloce resurse”, a spus el. Încă marginală în țări precum Franța, cumpărăturile livestream au câștigat teren pe alte piețe precum Rusia,  explică Alice Roche, care găzduiește programe în franceză și engleză de la Shanghai, vânzând produse electronice și cosmetice.

author avatar
Radu Jacotă Redactor
103 afisari
Zenville

Ultimele știri

proger