AcasăȘTIRI EXTERNEChina pregătește caracatița pentru o debarcare masivă în Taiwan

China pregătește caracatița pentru o debarcare masivă în Taiwan

China pregătește caracatița pentru o debarcare masivă în Taiwan

O D-Day orientală, creată cu ajutorul și resursele companiilor naționale.

Proiectele Chinei asupra Taiwanului, aceasta din urmă fiind considerată o privincie pierdută doar temporat de prima, nu lasă loc de nici o îndoială. Și nici scopul pregătirilor Beijingului pentru a proceda la o reunificare, chiar cu forța. Sau mai bine zis numai cu forța.

Cel puțin 2 milioane de soldați

În mod logic, pe mare invazia ar putea avea loc, iar Forbes explică modul în care Beijingul își avansează discret pionii în porturile „insulei rebele”, în timp ce formează o flotă gigantică și temporară pentru transportul masiv al trupelor necesare unei astfel de lovituri de forță.

Plajele din Taiwan s-ar putea să nu fie suficiente pentru o debarcare masivă. Se pune problema, explică Forbes, de a proiecta o forță de cel puțin două milioane de soldați.

Pentru a dobândi un cap de pod solid, China va trebui, prin urmare, să se bazeze pe capturarea unuia dintre porturile majore ale insulei.

La fel de încet ca sigur, China pregătește terenul activ, profitând de natura deschisă a economiei taiwaneze pentru a cumpăra acțiuni, a se interfera în infrastructura sa și a pune acolo adepții Partidului Comunist Chinez (PCC), gata să susțină tendințele sale invazive.

Viermele este în fruct

Forbes citează un articol al cercetătorului Ian Easton, publicat de American Project 2049 Institute. „În ultimele două decenii, PCC a înființat birouri în principalele porturi din Taiwan, a investit în noi proiecte portuare pe insulă și a obținut acces direct la o parte din infrastructura sa de bază” , scrie Easton.

Pe scurt: viermele este în fruct, iar Beijingul nu-l ascunde în nici un fel. Înființată în 2017, „Guójiā Qíngbào Fă” sau Legea cu privire la serviciile de informații naținale, stabilește astfel legături între companiile private chineze și autoritățile militare ale țării, acestea din urmă putându-le solicita primelor să le furnizeze orice informații pe care le consideră utile pentru „securitatea” Chinei continentale.

Porturi, containere și informații

Easton ia exemplul terminalului de containere Kao Ming, situat în portul Kaohsiung, în sud-estul Taiwanului, orientat, așadar, direct către China.

Gigantul chinez COSCO Shipping este acționarul majoritar al terminalului. Acesta din urmă include sisteme automate și de securitate proiectate în China de Shanghai Zhenhua Heavy Industries – suficient pentru a furniza unei posibile forte invazive informații neprețuite despre port, actorii săi și ceea ce se întâmplă acolo în timp real.

Or, Shanghai Zhenhua Heavy Industries este deținut de China Communications Construction Corporation, o structură pe lista neagră a Statelor Unite în 2020 pentru legăturile sale prea strânse cu Armata Populară de Eliberare a Chinei. Cel puțin pentru cercetătorul American, totul este pregătit pentru acțiuni viitoare.

Flota civilă, adică flota militară

Sau aproape totul. A priori, cele două milioane de soldați menționați de Forbes nu vor înota peste strâmtoarea Taiwanului. Și dacă China a accelerat foarte mult în ultimii ani constituirea flotei sale militare colosale, acum cea mai mare din lume, puținele nave amfibii pe care le are pentru moment nu ar putea îmbarca decât 25.000 de soldați.

Prin urmare, așa cum privesc și informațiile, pe flota maritimă civilă se bazează Beijingul pentru a transporta cu orice mijloace o posibilă forță de invazie masivă. Din nou, Legea cu privire la informații adoptată în 2017 pregătește piesele puzzle-ului. „Acesta prevede că infrastructura de bază și platformele de transport chineze pot fi tratate ca activele unei fuziuni civil-militare”, a spus același Ian Easton, preluat de Forbes.

„La discreția PCC, acestea trebuie acum să fie proiectate și gestionate astfel încât să poată susține și viitoarele operațiuni militare”, adaugă cercetătorul. În cazul unui conflict, ele ar integra armata. În timp de pace, trebuie să se pregătească pentru asta”, scrie Korii/Slate.

COSCO Shipping, coloana vertebrală

Încă o dată intră în joc COSCO Shipping, ale cărui peste o mie de nave civile ar putea forma coloana vertebrală a acestei flote de invazie nu în întregime improvizată. Potrivit lui Easton, unele dintre aceste nave au primit deja modificările tehnice specifice susținerii operațiunilor armate, adăugarea de rampe care susțin greutatea vehiculelor blindate sau a platformelor elicopterelor în special.

În ceea ce privește echipajele lor, în unele cazuri, acestea ar urma să fie supuse unor antrenamente și exerciții militare reale, tocmai pentru a fi pe deplin pregătite atunci când va veni această D-Day orientală. Pe care nici Taiwanul, nici aliații săi regionali sau occidentali nu intenționează să o lase să se deruleze fără rezistență.

author avatar
Tudor Borcea
676 afisari

3 COMENTARII

  1. La asta cu zâua zed tot America e prima sa nu debarce mai minte naş iar cand ajunge chineji și aude formula Where are you from sa stie ca nu a debarcat in Texas.

Comments are closed.

Zenville

Ultimele știri

proger