AcasăȘTIRI EXTERNECea mai mare viermuială de avioane rusești în Alaska, după Războiul Rece

Cea mai mare viermuială de avioane rusești în Alaska, după Războiul Rece

Cea mai mare viermuială de avioane rusești în Alaska, după Războiul Rece

Dacă Moscova denunță în mod regulat activitatea aeriană a NATO în regiunea baltică, precum și în cea a Mării Negre (ar fi crescut cu 30% în 2020, potrivit ministrului rus al Apărării, Sergei Șoigu), aviația militară rusă nu este evident mai prejos.

Astfel, în cadrul unui forum organizat de Air Force Association, generalul David Krumm, șeful Comandamentului 11 al Forțelor Aeriene și al Alaska Command (ALCOM), a declarat că a văzut o creștere semnificativă a activității aviației militare ruse în zona de identificare a apărării aeriene din Alaska (ADIZ), până la punctul în care a atins un nivel care nu se mai văzuse de la căderea Uniunii Sovietice și, prin urmare, de la sfârșitul Războiului Rece, în 1991.

Potrivit cifrelor furnizate de generalul Krumm, în 2020, 60 de interceptări ale aeronavelor rusești (bombardiere strategice și avioane de patrulare maritimă Tu-142 în special) au fost efectuate de către Forțele Aeriene ale SUA, față de zece pe an, în medie, în ultimii ani.

În martie, în timpul unei audieri în Congres, generalul Glen VanHerck, șeful Comandamentului Nordic al Statelor Unite și al NORAD (Comandamentul de Apărare Aerospațială al Americii de Nord) a subliniat, de asemenea, creșterea activității aeriene rusești în zona sa de responsabilitate, insistând că interceptările au fost acum „mai complexe” decât în ​​trecut.

Una dintre aceste dificultăți este că bombardierele rusești și alte avioane de patrulare maritimă pot sta câteva ore în ADIZ din Alaska, care, împreună cu numărul de misiuni pe care le desfășoară acolo, exercită presiuni asupra unităților US Air Force, în special asupra celor cu sediul în Elmendorf (Anchorage,Alaska), care sunt dotate cu avioane F-22A Raptor.

„Unitățile noastre gestionează această presiune foarte eficient”, a asigurat generalul Krumm în fața Air Force Association. „F-22 este cel mai bun avion de superioritate aeriană pe care îl avem”, a continuat el. Cu toate acestea, a recunoscut Krumm, aceste interceptări au un „anumit cost”.

Avioanele americane, trase în kazaciok aerian

Faptul că forțele aeriene ale Rusiei și-au sporit activitățile în vecinătatea Alaskăi nu este deloc întâmplător: le permite rușilor să uzeze potențialul avioanelor americane F-22A Raptor pe care US Air Force încearcă să le păstreze, având în vedere că are doar 123 de exemplare în prima linie (alte 29 de astfel de avioane fiind alocate formării piloților, 16 sunt folosite pentru teste și 17 au fost plasate în rezervă pentru a compensa eventualele pierderi).

Mai mult decât atât, US Air Force trebuie să țină cont de preocupările privind disponibilitatea unor astfel de aparate.

Chiar dacă au o a doua bază în Alaska, Eielson Air Force Base, care găzduiește avioane F-16 care pot îndeplini perfect misiuni de poliție aeriană, Forțele Aeriene SUA caută soluții pentru a-și reorienta avioanele F-22 Raptor pentru sarcini „mai complexe”, scrie Opex 360

Aceasta va fi, de altfel, miza exercițiului Nothern Edge care urmează să înceapă astăzi și care va implica pentru prima dată noul avion F-15EX Eagle II.

author avatar
Tudor Borcea