AcasăȘTIRI EXTERNECea mai mare navă de război a Marii Britanii s-a stricat la...

Cea mai mare navă de război a Marii Britanii s-a stricat la o zi după ce a plecat în misiune!

Cea mai mare navă de război a Marii Britanii s-a stricat la o zi după ce a plecat în misiune / Foto: printscreen

Cea mai mare navă de război din Marea Britanie, portavionul HMS Prince of Wales, a suferit avarii la o zi după ce a părăsit portul Portsmouth în drum către SUA.

Portavionul HMS Prince of Wales al Marinei Regale, în valoare de 3 miliarde de lire sterline, s-a defectat la doar o zi după ce a plecat din Portsmouth pentru a începe o misiune de patru luni în SUA.

O navă cu istoric de probleme

Nava de război de 65.000 de tone a rămas în zona de exerciții de pe coasta de sud, în apropiere de Insula Wight, în timp ce Royal Navy efectuează „investigații privind o problemă mecanică emergentă”, a declarat duminică un purtător de cuvânt. Acesta a refuzat să facă alte comentarii.

Scafandrii au inspectat portavionul după ce au fost raportate avarii la un arbore de elice tribord, potrivit site-ului de știri Navy Lookout.

Nava – cea mai mare navă de război a Marii Britanii și portavionul emblematic al NATO – a avut un istoric de probleme, rămânând blocată în Portsmouth la sfârșitul anului 2020 după ce o inundație în sala motoarelor a deteriorat instalația electrică, scrie The Guardian.

În primii doi ani de serviciu, portavionul ar fi petrecut mai puțin de 90 de zile pe mare, după ce a avut scurgeri de două ori în cinci luni.

Acesta urma să traverseze Atlanticul cu echipajul său de 1.600 de persoane, oprindu-se la Halifax, în Canada, precum și la New York și în Caraibe. Echipajul este programat să se antreneze alături de armata americană și Marina Regală Canadiană într-un program cu avioane F-35B și sisteme fără echipaj.

HMS Prince of Wales face parte din grupul de atac al portavioanelor britanice, alături de nava sa soră, HMS Queen Elizabeth, care va fi desfășurată în Marea Baltică și în Marea Mediterană în această toamnă.

author avatar
Tudor Borcea
583 afisari

8 COMENTARII

    • @Herr…..Asta E O Nava Blestemata
      Cuirasatul blestemat, nava preferată a lui Hitler
      Povestea spune, că, în timpul ultimului război mondial, matrozii germani fugeau ca de dracul, Doamne iartă-mă, de cuirasatul de buzunar Scharnhorst, în fotografia din titlu. Erau ei patrioţi, dar preferau alte nave ale Kriegsmarine ca să lupte cu inamicii. Şi totuşi mândria navală a celui de al treilea Reich era o adevărată bijuterie militară navală. Greu înarmată cu tunuri navale de mare distanţă, dintre care nouă unităţi de 280 mm, 137 de guri de foc de diferite calibre repartizate pe lungimea ei de 235 metri, șase tuburi de lansat torpile, nava era foarte rapidă, atingea și 60 km/h, cu un blindaj considerat perfect, la linia de plutire de 35 de centimetri (!!!) cu trei, apoi patru avioane la bord, avînd sonar şi chiar un radar primitiv.
      În ciuda condiţiilor de viaţă, net superioare altor nave germane, marinarii nu voiau să se îmbarce pe Scharnhorst, pentru că era… blestemat !
      Încă din timpul construcţiei nava şi-a arătat caracterul diabolic. Nici nu era pe trei sferturi terminată şi s-a răsturnat la babord omorînd 62 de muncitori şi rănind grav alţi 104. Atunci a fost blestemat și vrăjit, se pare, de către mama unuia dintre muncitorii striviți în accident. Într-o noapte gărzile au găsit semne cabalistice, și cruci întoarse, făcute cu cretă roșie pe copastia vasului de război. Nimeni nu știa cum au ajuns acolo, sau cine le-a făcut.
      A venit şi ziua lansării la apă, pe 3 octombrie 1936. Tot partidul nazist la vârf era acolo: Hitler, Goering, Himmler, Scheirich, Hess şi Doenitz. Lipsea doar Scharnhorst – care se autolansase în primele ore ale dimineţii omorînd cîteva santinele şi scufundînd toate ambarcaţiunile pe care le întâlnise pe canal. Pentru a salva aparenţele, Hitler declară că s-a experimentat un sistem secret de lansare.
      Nebotezat şi blestemat, Scharnhorst este trimis la recucerirea portului Danzing (Gdansk). Jurnalele filmate ale vremii arată teribila navă trimiţînd salvă după salvă, zeci de tone de obuze, în direcţia paşnicului port, locuit în mare parte tot de germani. Naziştii nu au pomenit deloc, în propaganda lor, că în cursul acestei execuţii fără milă, un tun de calibru mare a explodat omorând pe loc nouă tunari, iar o turelă blindată cu un sistem defectuos de aerisire şi ventilaţie şi-a asfixiat tot statul major, format din 12 ofiţeri de marină de cea mai înaltă calificare.
      Seria nenorocirilor continuă. Scharnhorst ia parte la asediul portului norvegian Oslo, lipsit practic de o apărare eficientă. Blestematul este singura navă germană care este lovită de anemica artilerie de calibru mic a norvegienilor. Şi nu o dată, ci de 12 ori. Încă 11 marinari germani ucişi. Dar, în timpul bătăliei, cuirasatul german își demonstrează superioritatea. Angajează nava de line britanică HMS Renown pe care o avariază grav și scufundă portavionul HMS Glorious ca și cele două distrugătoare de escortă, Acasta și Ardent. O adevărată navă demonică, dar și ea a fost sub tirul britanic.
      Greu atins şi cu incendii la bord, terorizat de bombardierele englezeşti, Scharnhorst reuşeşte să ajungă pe Elba, acasă.
      Pentru un motiv necunoscut (din nou blestemul?) radarul nu semnalează prezenţa unuia dintre cele mai mari transatlantice: Bremen. Rezultatul, Bremen este spintecat şi imobilizat pentru totdeauna. Reparat, cu mare greutate, Die Schelmenstreich (blestămăţia, cum o denumeau pe ascuns marinarii germani) este trimisă să intercepteze un convoi de nave aliate, departe, în Arctica. Ghidat de radarele sale şi folosindu-se de tunurile sale puternice care putea să tragă dincolo de zare, Scharnhorst interceptează şi scufundă rapid tot convoiul – nimeni nu a mai auzit de el, vreodată.
      Nefericitul căpitan al corvetei de escortă apucă să trimeată în clar semnalul de alarmă şi coordonatele. Ca urmare, cinci crucişetoare grele britanice ale Home Fleet pleacă spre Scharnhorst şi după zile de căutare reuşesc să-l intercepteze în ziua de 26 decembrie 1943, a doua zi de Crăciun. Bătălia navală o s-o găsiți în manualele de istorie militară sub denumirea bătălia de la North Cape.
      În faţa superiorităţii numerice, cuirasatul german încearcă să se salveze prin viteza mai mare de care dispunea. Şi pare că reuşeşte. Fluierînd a pagubă, comandatul patrulei britanice, la bordul crucişetorului greu Duke of York, vede cum nava germană se pierde în depărtare. Dispune întoarcerea patrulei, dar în momentul executării manevrei ordonă foc cu tot bordul spre cuirasatul inamic care dispărea în zare, la peste 15 kilometri distanţă. Salva celor cinci crucişetoare pleacă, iar Scharnhorst o primeşte, ca prin minune, direct în magazia de muniţie – explodează şi se scufundă pe loc. Scapă, din cei 1.968 care se aflau la bord, doar 36 de marinari germani. Alți 27 de marinari care s-au salvat într-o șalupă, nu au scapt de blestem, deoarece mica instalaţie cu petrol care urma să le asigure supravieţuirea în frigul Atlanticului de Nord explodează şi îi omoară pe loc, până la sosirea salvatorilor britanici.
      Legenda spune că blestemul porneşte de la tratatul european care limita deplasamentul navelor de război germane la 10.000 de tone. Dar cuirasatul de buzunar Scharnhorst avea bine peste 32.000 de tone deplasament. Se mai spune că amiralul Doenitz i-a reamintit lui Hitler, prin termeni ocoliţi, bineînţeles, că nu respectă obligaţiile asumate de ţara sa.
      „Aşa să ne ajute Dumnezeu!” ar fi răspuns, cu cinism, Hitler, ateu, bănuit mare iniţiat şi practicant al magiei negre.
      „Să nu iei în deșert numele Domnului Dumnezeului tău, că altfel blestemul va fi pe capul şi pe inima ta şi alor tăi pînă la a şaptea spiţă” – spune unul dintre manuscrisele găsite la Marea Moartă. A Treia Poruncă.
      Şi, iata, că luîndu-se Numele Domnului în deșert blestemul s-a dezlănţuit, aşa cum au spus cei care știau!
      https: //evz. ro/cuirasatul-blestemat-nava-preferata-a-lui-hitler-horoscopul-lui-dom-profesor.html

  1. PRINCE OF WALES IA APA LA GREU !!,UK IA APA LA GREU DUPA BREXIT !,ASIGURAREA CALITATII IN EXECUTIE !,TRASABILITATEA !,UNDE-S ??, GRANDOMANIE CAT CUPRINDE IN REST .

  2. Nu zăbăloșii de briți rîdeau de copăile mujicilor?
    No, acu-i timpul altora să râd de ale lor.

Comments are closed.

Zenville

Ultimele știri

proger