Cauta

Cărăușii economiei sharing: “Nu mai putem trăi așa!”

De la Paris la Kuala Lumpur, prin California, lucrătorii livrează alimente sau transportă clienți conform algoritmilor Uber, Deliveroo sau a altor platforme. Un job din ce în ce mai precar.

Wissem Inal, în vârstă de 32 de ani, parcurge pe scuterul său 700 de kilometri pe săptămână pentru a livra mâncare gătită în suburbiile pariziene. După o experiență la Uber Eats și Stuart, lucrează acum pentru Deliveroo și livrează zece comenzi în fiecare noapte. “În acest moment, cu restricțiile covid, scot 500 de euro net pe lună. O cursă poate valora 6 euro la prânz și aceiași 3 euro noaptea. Nu poți trăi cu acest loc de muncă, decât dacă devii sclav”, a declarat el pentru AFP. Erica Mighetto lucra pentru Lyft, competitorul Uber. Locuitoare din Sacramento, făcea curse regulate în weekenduri în cel mai profitabil golf din San Francisco, chiar dacă asta înseamna să doarmă în mașina ei sau într-un hostel pentru 25 de dolari pe noapte. Dacă înainte de pandemie câștiga 80 de dolari brut pe oră, din aprilie suma s-a redus la 10. A primit 600 de dolari pe săptămână în ajutor federal timp de patru luni. Pe 3 noiembrie, locuitorii din California au votat peste 58% în favoarea Uber și Lyft, care cereau ca șoferii să rămână sub contract, în timp ce statul vrea să-i oblige să-i considere drept angajați. Devon Gutekunst, un californian în vârstă de 27 de ani, livrează mese, în special prin intermediul platformei DoorDash – care tocmai a strâns peste 3 miliarde de dolari printr-o ofertă publică triumfală.Dispecerul său îl anunță despre o cursă: „5,50 USD pentru 7,5 km, livrarea în 30 de minute.  “De regulă ajung la  11 dolari pe oră, este prea puțin. Nu putem trăi așa!” Amal Fahmi, în vârstă de 24 de ani, are ochii pe telefonul mobil, în special în aplicația de livrare Grab, populară în Malaezia și în toată Asia de Sud-Est. La fel ca mulți malaezieni, tânărul își câștigă existența livrând mâncare și medicamente în orașul Petaling Jaya, la periferia capitalei Kuala Lumpur. A lucrat ca șofer, dar compania sa a intrat în faliment. „Cu virusul a devenit mai greu, veniturile mele au scăzut”, explică el în timp ce se pregătește să preia o nouă comandă. Câștigă puțin peste 700 de dolari(SUA) pe lună și se declară norocos dacă atinge o medie zilnică de 27 USD după paisprezece ore de muncă.

Ultimele stiri

  • Planul de Guvernare și Aviația
  • Cât au ajuns să coste o felie de pizza și o merdenea în Eforie Nord/Cât au de scos din buzunar turiștii pentru a-și cumpăra un porumb fiert
  • UPDATE. Cumnatul lui Mircea Geoană, Ionuț Costea, adus marți în România. A fost preluat din Turcia – VIDEO
  • Stare de urgență în Grecia, pe o insulă preferată de mii de români. Sute de pompieri luptă cu incendiile de vegetație – VIDEO
  • Parlamentul alege azi noii președinți ai celor două Camere. Grindeanu, propus de PSD la șefia Camerei Deputaților
  • Presa din Iran anunță începerea armistițiului cu Israelul
  • Scumpirea cărților: cum condamnă Guvernul România la ignoranță fiscalizată
  • Caricatura Zilei
  • Horoscop 24 iunie 2025 – Familia, partenerii și prietenii vă vor fi o companie plăcută
  • Alege ce citești
  • Exit mobile version