Clasa business a fost un “sanctuar” pentru cei cu dare de mână, cel puțin până când pandemia a distrus aviația globală. Cum zborurile de afaceri sunt încă înghețate, acest refugiu exclusiv este invadat de turiști.
Popularitatea acestor locuri profitabile este un avantaj neașteptat pentru companiile aeriene: criza Covid-19 le-a provocat o pierdere uimitoare de 174 miliarde de dolari. Pe măsură ce campaniile de vaccinare continuă susținut în Orientul Mijlociu, Marea Britanie și SUA, turiștii formează acum o piață de expoatat pentru transportatorii disperați să-și recupereze veniturile. Există toate șansele ca acești oameni să devină “rezidenți permanenți” la Business Class, relatează Bloomberg. O serie de operatori, de la Lufthansa la Virgin Atlantic Airways, nu prevăd o revenire a călătoriilor de afaceri la nivelurile pre-pandemice. Asta înseamnă că pentru următorii câțiva ani, cel puțin, va exista o ofertă constantă de scaune din clasa premium la prețuri de vânzare către publicul larg – pentru numerar, puncte de loialitate sau o combinație a ambelor. Tarifele sunt deja departe de vârf, deoarece companiile aeriene stimulează recuperarea. Biletele transatlantice de clasă business pentru Delta Air Lines, British Airways și American Airlines Group, la sfârșitul lunii mai, vor costa puțin peste 3.000 de dolari.
Aceste locuri, în special pentru rezervările de ultim moment, ar fi putut costa până la 9.000 de dolari înainte de Covid, explică Brian Kelly, fondatorul site-ului The Points Guy. Potrivit Qantas Airways, pasagerii de agrement ocupă o cotă mai mare la clasa business pe măsură ce actualizează sau valorifică punctele de loialitate. Între timp, zborurile de răscumpărare s-au dublat până la niveluri record când restricțiile de călătorie internă s-au relaxat în noiembrie. Companiile din întreaga lume au redus călătoriile de afaceri, fie din prudență, fie pentru a economisi bani. În plus, oamenii de afaceri folosesc mai des întâlnirile video, care au caracterizat munca la distanță în timpul pandemiei. “Călătoriile business vor scădea. Vom vedea apariția pieței de agrement premium. Pasagerii au economisit mult și caută mai mult confort în mijlocul unei crize de sănătate. Asta ar putea juca un rol cheie în recuperarea aviației”, a declarat directorul executiv al Virgin Atlantic, Shai Weiss.