Cauta

Bruxelles-ului i s-a pus pata pe motociclete

Bruxelles-ului i s-a pus pata pe motociclete - Ziarul National

UE face eforturi pentru a pune capăt erei motorului cu ardere, ceea ce este o veste foarte proastă și pentru bikeri.

Bruxelles-ului i s-a pus pata pe motociclete - Ziarul NationalComisia Europeană intenționează să stabilească cerințe stricte de emisii pe care doar vehiculele cu emisii zero le vor putea îndeplini. Până acum, politica acoperă doar mașinile și camionete, dar motociliștii sunt îngrijorați.

În ciuda faptului că motocicletele sunt absente din pachetul privind clima Fit for 55 al Comisiei Europene, lansat în această vară, obiectivul blocului de reducere a emisiilor cu 90% va afecta inevitabil tot ce mișcă pe două roti.

“Moartea motociclismului”

“Interzicerea motoarelor cu ardere internă este un dezastru și va duce la moartea motociclismului ca hobyy pentru mulți”, spune Michael Lenzen de la Asociația Motocicliștilor Germani (BVDM), citat de Politico.Deși motocicletele reprezintă doar 2% din piața europeană de vehicule, există anumite motive pentru care sectorul să-și facă griji.

Motocicletele tradiționale tind să fie mai eficiente din punct de vedere al consumului de combustibil decât mașinile și emit mai puține gaze cu efect de seră, dar sunt încă emițători mari de poluanți precum monoxidul de carbon și oxizii de azot.

Interdicțiile încep deja să apară

Parisul, Londra și Barcelona au introdus restricții de acces pentru anumite tipuri de motociclete. „Și trebuie să ne așteptăm ca acestea să fie înăsprite și mai mult în anii următori”, deplânge Rolf Frieling, președintele Bikers Union din Germania.

Potrivit unui sondaj realizat de Federația Asociațiilor Europene de Motocicliști (FEMA) în septembrie, 90% dintre respondenți au spus că nu sunt dispuși să plătească pentru o motocicletă electrică.

Producătorii Honda, Yamaha, KTM și Piaggo încearcă să stabilească un standard pentru bateriile interschimbabile, care ar permite înlocuirea rapidă a unei baterii descărcate, în loc să aștepte o reîncărcare. Dar asta se adresează în mare măsură motocicletelor mici.

Alternativa electrică nu a convins

Problema cea mai mare este prețul: aceste motociclete sunt foarte scumpe. Un Harley Davidson electric se vinde cu peste 30.000 de euro și are o autonomie limitată la 150 de kilometri. Un model Zero Motorcycles costă mai mult de 16.000 de euro și i se consumă bateria după 145 de kilometri.

În plus, piața este foarte mică: anul trecut, 1,5 milioane de vehicule cu două și trei roți au fost vândute în Europa – și doar 75.000 dintre ele erau electrice.

“Este mai ușor să electrifici  o mașină decât o motocicletă. Limitările intrinseci pentru două roți fac mult mai dificilă integrarea unei baterii grele – poate cântări aproximativ 100 de kilograme, afectând manevrabilitatea unei motociclete mult mai mult decât a unei mașini”, a explicat Ralph Mayer, profesor la Universitatea de Tehnologie Chemnitz din Germania.

Nu este clar dacă acest lucru se potrivește cu gândirea autorităților de reglementare de la Bruxelles. Motocicliștii au „o anumită dragoste pentru motoarele cu ardere”, a adăugat Lenzen, „care este cu siguranță mai pronunțată decât în ​​cazul șoferilor de mașini”.

Ultimele stiri

  • Categoria de pensionari care ar putea primi bani în plus în 2026. Ce iau în calcul autoritățile
  • O nouă lovitură cruntă pentru Mihaela Rădulescu! Mama vedetei TV s-a stins din viață
  • Grindeanu: „Pentru mine, de azi începe o nouă etapă la Bucureşti, care va fi dificilă”. Șeful PSD, confesiune de față cu Ciolacu – VIDEO
  • Putin, în conferința sa de presă anuală: „Vrem să punem capăt conflictului prin mijloace paşnice”, dar „nu vedem Ucraina pregătită de discuţii” – VIDEO
  • Când poate fi vizitată Catedrala Națională. Patriarhia Română a anunțat programul de sărbători
  • Noi vești de la ANM! Prognoza actualizată pentru Crăciun și Revelion/Cum va fi vremea până la mijlocul lunii ianuarie 2026
  • Nicușor Dan spune că România susține proiectul de acord UE-Mercosur: „Ăsta e motivul” – VIDEO
  • Comunicat de presă COMUNA IRATOȘU
  • UE ne obligă să mai dăm câteva miliarde Ucrainei! Ce s-a întâmplat cu activele rusești
  • A murit profesorul și analistul economic Mircea Coșea
  • Exit mobile version