Cauta

Biocombustibilii. Italia luptă pentru a-și salva industria automobilelor

Luna trecută, UE a adoptat o legislație pritocită de  un deceniu și care prevede interzicerea, începând din 2035, a mașinilor cu motoare cu combustie, inclusiv a celor care funcționează cu biocombustibili obținuți din deșeuri vegetale sau animale.

Obiectivul este ca toate mașinile europene să funcționeze cu motoare electrice, ceea ce reprezintă o lovitură pentru producătorii italieni și germani, precum și pentru companiile care investesc masiv în carburanți produși din surse de energie regenerabile.

Dar speranțele Italiei de a obține o excepție de la interdicție pentru mașinile care funcționează pe bază de biocombustibili au fost sporite de declarația miniștrilor G7 din Japonia, care au menționat atât e-combustibilii, cât și biocombustibilii ca fiind alternative ecologice la benzină și motorină.

Deja o mare excepție a fost făcută de UE. După o negociere de ultimă oră, Bruxelles și Berlin au ajuns la un acord controversat pentru a exclude de la interdicție mașinile care funcționează cu electrocombustibili – combustibili sintetici creați prin combinarea hidrogenului extras din apă cu carbonul extras din aer.

Excepția obținută de Berlin a stârnit critici în Italia, care susține că a fost făcută pentru a ajuta companiile germane. „Este pur și simplu intolerabil”, a declarat deputatul Luca Squeri, din partidul Forza Italia al lui Silvio Berlusconi. Un veteran al industriei auto italiene a adăugat: „Germania este foarte fermă în ceea ce privește punerea în aplicare a normelor UE, cu excepția cazului în care normele au potențialul de a avea un impact negativ asupra propriilor interese economice.”

Nici combustibilii electronici, nici biocombustibilii nu se încadrează din punct de vedere tehnic cu legislația UE privind emisiile zero. În plus, există o dezbatere deschisă între oamenii de știință cu privire la faptul dacă e-carburanții și biocarburanții pot fi considerați neutri din punct de vedere al emisiilor de dioxid de carbon.

Experții italieni din acest sector au subliniat de mult timp principiul „neutralității tehnologice” în ceea ce privește clima,  conform căruia UE ar trebui să se limiteze la stabilirea obiectivelor, lăsând statele membre libere în ceea ce privește modul în care să le atingă.

Și spun că  Germania vede în combustibilii electronici o opțiune potențială pentru a evita să fie nevoită să își convertească întreaga industrie auto, cea mai mare din Europa, la vehicule electrice.

După alegerile pentru Parlamentul European de anul viitor, oficialii de la Roma și Milano speră să redeschidă negocierile cu o nouă Comisie în urma concesiei privind combustibilii electronici.

Ministrul italian al mediului, Gilberto Pichetto Fratin, a îndemnat “reluarea  dialogului cu țările europene pentru a ajunge la cele mai bune soluții privind emisiile” și a susținut că „biocombustibilii vor putea înlocui benzina și motorina și vor putea salva industria auto din Italia”.

Ultimele stiri

  • Sindicaliștii din Guvern cer demisia șefului Cancelariei premierului, Mihai Jurca: „Este campion la fentat legislația, nu la reformă”
  • Băsescu, despre anularea alegerilor: „O afacere dâmbovițeană”/„Nu mă convinge nimeni că Georgescu e omul rușilor”
  • Știai că avocado conține grăsimi care ajută la protejarea mielinei neuronale? – Alimentul prieten al creierului
  • Reținut în Grecia, Sorin Oprescu invocă decizii CCR şi cere reducerea pedepsei/Când se va pronunța Curtea de Apel Bucureşti asupra căii extraordinare de atac formulate de fostul primar
  • Caricatura Zilei
  • Horoscop 6 octombrie 2025 – Ești exagerat de îngrijorat de tine
  • Reunificarea Germaniei nu a avut loc niciodată cu adevărat
  • Noi plătim, ei se fac că muncesc
  • Se pregătește destructurarea ANAF. Colectarea veniturilor fiscale, aruncată în aer
  • Mai are nevoie America de Organizația Mondială a Comerțului?
  • Exit mobile version