AcasăȘTIRI EXTERNEBerea NATO a fost lansată pe piață. Alianța Nord Atlantică are o...

Berea NATO a fost lansată pe piață. Alianța Nord Atlantică are o nouă „armă”

Berea NATO a fost lansată pe piață. Alianța Nord Atlantică are o nouă „armă” / Foto: yle.fi

O fabrică de bere din Savonlinna, comună în Finlanda, a luat decizia să lanseaze o bere denumită NATO.

În timp ce Finlanda face primii pași pentru a depune cererea de aderare la NATO, o mică fabrică de bere a intrat deja, cel puțin ca marketing, în Alianță.

Bună pentru „securitatea Finlandei”

Denumită OTAN (varianta franceză a Organizației Tratatului Atlanticului de Nord), pe eticheta albastră a berii apare o figură de desen animat purtând o armură metalică, pe care se află simbolul busolei de pe steagul NATO.

Băutura este produsă de Olaf Brewing, o firmă cu sediul în Savonlinna, și marchează prima implicare a companiei în evenimentele mondiale, cel puțin din punct de vedere al marketingului. „În trecut, nu am luat prea mult poziție în chestiuni politice. Acum, însă, majoritatea finlandezilor susțin aderarea la NATO. De aceea am îndrăznit să facem un astfel de pas”, a declarat directorul general al companiei, Petteri Vänttinen.

Compania se gândea de ceva vreme să lanseze o bere cu marca NATO, dar decizia finală a fost luată în weekend, când a devenit clar că Finlanda a depus oficial cererea de aderare la alianța militară. „Nu am fi făcut-o dacă nu am fi crezut că este bine pentru Finlanda și pentru securitatea Finlandei”, a explicat Vänttinen, menționând că este ușor pentru berăriile mici să ia decizii rapide.

Locația producătorului a fost bombardată de ruși

Locația fabricii de bere din Savonlinna a jucat, de asemenea, un rol important în nașterea berii, deoarece orașul din sud-estul țării a fost bombardat de avioanele rusești în timpul celui de-al Doilea Război Mondial, scrie yle.fi.

Vänttinen a declarat că bunica sa încă își amintește de exploziile bombelor în centrul orașului. „Sperăm că, după decizia NATO, astfel de evenimente nu vor mai trebui să fie văzute niciodată în Savonlinna sau în Finlanda”, a spus Vänttinen.

Noua bere a companiei a generat un mare interes din partea comercianților și restaurantelor. Riikka-Maria Lemminki, șefa Marketing Finland, a declarat că nu are cunoștință de alte campanii de marketing cu marca NATO în Finlanda. Dar îi place ideea.

„Majoritatea oamenilor sunt pro-NATO, așa că eu cred că agenții de marketing se vor ține de idee”, a spus ea, menționând că firmele mai mici pot acționa mai rapid decât concurenții lor mai mari, deoarece nu trebuie să se gândească la deciziile lor din toate unghiurile.

OTAN, avem o problemă

Cu toate acestea, numele francez al berii, „OTAN”, ar putea fi teoretic problematic în ceea ce privesc politicile stricte ale Finlandei privind comercializarea alcoolului, deoarece în finlandeză înseamnă „voi avea”.

„Este o mică zonă gri acolo. Un avocat sau un reprezentant al departamentului de comunicare ar trebui, probabil, să se uite unde este linia de demarcație – dacă vrei să spui că NATO este în franceză sau dacă încurajezi oamenii să bea o bere”, a precizat Lemminki.

author avatar
Tudor Borcea
533 afisari

3 COMENTARII

  1. NATO inseamna violenta ,razboaie genocit ,droguri si propaganda tranvestitilor cum sa bei o beer cu acest nume blestemat de zeci de popoare, imi vine sa vomit cind vad bere NATO

Comments are closed.

Zenville

Ultimele știri

proger