AcasăȘTIRI EXTERNEAvionul cu șase aripi, viitorul transportului aerian

Avionul cu șase aripi, viitorul transportului aerian

Avionul cu șase aripi, viitorul transportului aerian

Un start-up american susține că a proiectat planurile unei aeronave inovatoare, mult mai puțin poluantă decât cele utilizate în prezent. Caracteristică specială a avionului? Cele trei perechi de aripi ale sale, ceea ce i-ar conferi o eficiență mult mai mare.

Industria aeronautică este foarte poluantă, cântărește foarte mult în arderea combustibililor fosili și în emisiile de gaze cu efect de seră care contribuie la încălzirea globală.

„Super-eficient”

În ciuda acestei amprente de carbon nefavorabile, transportul aerian, chiar dacă a fost afectat de criza Covid-19 din 2020, a cunoscut o creștere puternică de câteva decenii și se așteaptă ca tendința să continue. Așadar, inginerii aeronautici lucrează la soluții tehnologice pentru a încerca să facă avioanele „mai curate”.

Start-up-ul american SE Aeronautics, din Alabama, tocmai a lansat un nou concept: un avion cu șase aripi, numit SE200. „SE” pentru „super-eficient”. Cu alte cuvinte, un aparat performant.

264 de pasageri pe 17.000 km, fără escală

Această aeronavă cu trei perechi de aripi ar putea transporta până la 264 de pasageri pe o distanță de 17.000 km, non-stop, relatează Futura Sciences. Un zbor tradițional pe distanțe lungi poate ajunge în prezent la 13.000 km.

Prima soluție propusă constă în reducerea greutății aeronavei, în același timp fiind capabilă să transporte un număr mare de călători. Datorită unei piese turnate dintr-o singură bucată, inginerii prezic că fuselajul „compozit monococă”, ca și în cazul bărcilor, ar trebui să fie considerabil mai ușor în comparație cu avioanele tradiționale.

Șase „rame” cu motor

Soluția motoarelor plasate pe aripi va fi abandonată. Propulsia va fi în partea din spate a aeronavei. De asemenea, ajută la prevenirea unui incident frecvent: aspirarea de către motoare a păsărilor, așa numitul fenomen „birdstrike”, extrem de riscant: lamele compresorului motorului se pot distruge prin efect de domino, antrenând pierderea sistemului de propulsie și de control.

În privința capacității de a zbura pe distanțe lungi,  cele șase apripi vor permite îmbunătățirea raportului dintre portanță și tracțiune.

Prin urmare, aeronava ar avea o capacitate mai mare de a „pluti” în aer datorită unei suprafețe a aripilor mai mare. Acestea din urmă sunt, de asemenea, mai subțiri decât ceea ce există în prezent, vor pătrunde mai bine în aer și vor limita frecarea.

Consumul de combustibil redus cu 70%

SE Aeronautics crede că metoda sa de fabricație îi va permite să „producă avioane într-un timp mult mai mic decât cel prin metoda tradițională actuală”. Taylor Mathews, președinte și CEO, subliniază „capacitatea de a reduce consumul de combustibil cu 70%” odată cu inovațiile SE200. Optimist cu privire la producția prototipului, el îl vede deja „revoluționând industria companiilor aeriene”.

16 miliarde de pasageri până în 2050

SE Aeronautics este în curs de brevetare a conceptului său. Se estimează că traficul aerian ar trebui să atingă „16 miliarde de pasageri și 400 de milioane de tone de marfă până în anul 2050”, scrie Ouest-France.

Potrivit Organizației Internaționale a Aviației Civile (ICAO) a ONU, emisiile de gaze cu efect de seră din sectorul aviației ar putea crește cu 300 până la 700% până în 2050 dacă nu se iau măsuri. Start-up-ul american are toate motivele să spere că conceptul său de avion cu șase aripi poate vedea lumina zilei în curând.

author avatar
Tudor Borcea
993 afisari
Zenville

Ultimele știri

proger