Până acum, amenințarea unei recesiuni economice globale nu a afectat boom-ul avioanelor celor bogați. În timp ce industria susține că o „democratizare a aviației private” ar putea duce lucrurile puțin departe, călătorii cu buzunare adânci au cu siguranță mai multe opțiuni în prezent, mai ales dacă nu doresc să fie urmăriți.
Sătul de criticile activiștilor climatici, miliardarul francez Bernard Arnault a vândut aeronava Bombardier 7500 aparținând companiei sale de produse de lux LVMH Moet Hennessy Louis Vuitton SE. Dar cel de-al treilea cel mai bogat om din lume nu este pe cale să se alăture maselor care zboară cu avionul comercial (quelle horreur).
În schimb, Arnault intenționează să închirieze avioane private: „Rezultatul acum este că nimeni nu poate vedea unde mă duc”, a declarat el pentru Radio Classique, deținut de LVMH.
Riposta lui Arnault a fost un cadou în materie de relații publice pentru operatorii de avioane private, inclusiv NetJets, Flexjets și Vista Global, care au promovat de mult timp avantajele de confidențialitate ale alternativelor precum proprietatea fracționată și blocurile de timp de zbor plătite în avans.
Din fericire, o industrie până acum destul de opacă este pregătită să se supună unei transparențe mai mari. Doi dintre cei mai mari operatori de avioane private, Flexjet și flyExclusive, au confirmat în această lună că intenționează să se listeze la bursă prin intermediul unor societăți de achiziție cu scop special.Utilizarea piețelor publice pentru obținerea de numerar va ajuta aviația privată să se dezvolte mai rapid.Proprietatea fracționată poate fi, de asemenea, mai eficientă din punct de vedere al costurilor decât deținerea întregii aeronave.
Flexjet estimează venituri de 2,3 miliarde de dolari în acest an, cu peste 70% mai bine decât în 2019. O treime dintre utilizatorii de aviație privată chestionați recent de Honeywell International Inc. se așteaptă să zboare mai mult anul viitor, comparativ cu 2022.
Evident, clienții bogați rezistă mai bine presiunilor inflaționiste, iar cei cu proprietăți fracționate angajează capital în avans pentru a plăti avionul și sunt de acord să plătească comisioane de administrare timp de câțiva ani.
Trudeau sa NE sooooga pooooooola