Cauta

Avioanele Americii ajung pe mâna chinezilor

În aprilie, o companie numită BOC Aviation a cumpărat 22 de  avioane de la United Airlines. Tranzacții similare au fost făcute și de American Airlines și Southwest Airlines. BOC Aviation are sediul în Singapore. Financial Times a arătat că  “BOC” reprezintă, de fapt, Banca Chinei care este deținută în întregime de guvernul chinez și, prin urmare, este legată direct de Partidul Comunist Chinez și de aspirațiile sale internaționale.

Se vede treaba că Statele Unite nu au înțeles nimic după ani de agresiune economică a Chinei, a promisiunilor încălcate și a dezinformării, cel mai recent despre focarul de coronavirus. The National Interest se întreabă de ce companiile chineze cumpără avioane cu care zboară americanii. O analiză realizată de firma de consultanță în aviație Cirium estimează că Banca Chinei a oferit 2 miliarde de dolari BOC Aviation, facilități de credit. Și guvernul SUA permite primului său adversar economic să cumpere propriile aeronave, Boeing 737-9 MAX și 787-9. Aici e greu de vorbit de o coincidență sau o simplă tranzacție de afaceri – o imposibilitate aproape, atunci când vine vorba de China. Atunci nu rămâne decât lipsa de considerente privind securitatea politică și națională americană. “Aceste achiziții, politici și practici funcționează colectiv ca parte a unei strategii cu mai multe fațete pentru promovarea obiectivelor politicii industriale a Chinei, perturbarea economiilor SUA și a țărilor dezvoltate din Uniunea Europeană. Obținerea și dezvoltarea tehnologiei de vârf în sectorul aviației a fost mult timp un obiectiv al guvernului chinez, iar pentru asta sunt folosite diverse companii și întreprinderi controlate de stat”, se arată în Raportul Reprezentantului Comerțului SUA din 2019. Companiile americane au nevoie de bani pe fondul crizei coronavirusului care a afectat major industria aviatică? S-ar putea spune și așa, dar argumentul nu rezistă, de vreme ce guvernul a cheltuit zeci de miliarde de dolari salvând companiile aeriene și asigurându-le că au acces la mai multe capitaluri dacă au nevoie. De ce acest sprijin trebuie să se dubleze cu chinezii? Transportatorii americani implicați vor fi afectați de procesul decizional al cumpărătorilor din China.  Ironia este că această evoluție se produce pe măsură ce administrația Trump și Congresul încearcă să reducă influența Chinei asupra unor părți cheie ale economiei americane. Interzicerea exportului de semiconductoare fabricate în străinătate de Huawei, chiar dacă acestea au fost realizate cu tehnologie americană, reducerea dependeței SUA pentru produsele farmaceutice și echipamentele de protecție medicală, descurajarea flotei Chinei în Pacific, noi sancțiuni financiare pentru a pedepsi agresiunea Beijingului în Hong Kong etc. În plus, un sondaj recent Gallup a arătat că două treimi dintre americani au o viziune nefavorabilă asupra Chinei. În acest context, este evident că nu ar trebui să se  permită  o proprietate chineză din ce în ce mai mare a avioanelor comerciale americane.

Ultimele stiri

  • SCIA 9 – Gala Smart City Industry Awards
  • Breaking News… în jurul lumii: Crizele și conflictele domină scena mondială
  • Microbiomul și Sistemul Imunitar: De Ce Sănătatea Începe În Intestin
  • Ofensivă economică europeană: 20 de bănci rusești, în pragul excluderii din SWIFT
  • Breaking news… în jurul lumii: Crize în lanț, atacuri și alianțe fragile
  • Comunicat de presă KOMORA ENGINEERING SRL
  • Călătorul aerian = vaca de muls a companiilor low cost!
  • Inspector superior din cadrul ANAF, reținut de DNA. Procurorii îl acuză de trafic de influență
  • Update. PLAN ROȘU în județul Iași: un autocar și un camion, implicate într-un grav accident/17 persoane, transportate la spital – FOTO
  • Insomnia Nu Este Doar Despre Somn: Cauze Profunde și Soluții Naturale
  • Exit mobile version