AcasăȘTIRI EXTERNEAustralia adoptă legea care îi obligă pe giganții tech să plătească conținutul...

Australia adoptă legea care îi obligă pe giganții tech să plătească conținutul media

Australia adoptă legea care îi obligă pe giganții tech să plătească conținut media

Parlamentul australian a adoptat joi o lege care impune gigantilor tehnologici să plătească mass-media pentru preluarea de conținut. Textul a fost adoptat cu ușurință după ce giganții Facebook și Google au ajuns la acorduri cu autoritățile pentru a nu fi supuși unui arbitraj obligatoriu.

Legea deschide calea acestor doi jucători digitali majori pentru a investi zeci de milioane de dolari în acorduri pentru conținut local.

Această lege s-ar putea dovedi a fi un model pentru rezolvarea conflictelor dintre giganții tehnologici și autoritățile de reglementare din întreaga lume, pentru a echilibra relațiile dintre mass-media tradiționale, aflate în mare dificultate financiară, și giganții care domină internetul și captează o parte semnificativă a veniturilor din publicitate.

Guvernul Australiei a declarat că legea va garanta că organizațiile de presă „sunt compensate echitabil pentru conținutul pe care îl generează, contribuind astfel la menținerea vieții jurnalismului de interes public în Australia”.

Google va plăti acum pentru conținutul de știri care apare în noul său instrument numit Google News Showcase, iar Facebook va trebui să plătească furnizorii care apar în produsul său News, care urmează să fie lansat în Australia în cursul acestui an.

O confruntare a avut loc între Facebook și guvernului australian. După ce a blocat publicarea de linkuri către articole de știri din mass-media locală și internațională ca răspuns la proiectul de lege, proprietarul Instagram și WhatsApp a dat înapoi înapoi, încheind un acord de ultimă oră cu Canberra.

Zuckerberg injectează deja 1 miliard de dolari

Grupul lui Mark Zuckerberg a anunțat că va investi „cel puțin” 1 miliard de dolari în conținut de știri în următorii trei ani. Această anvelopă financiară, comunicată miercuri într-o postare pe blog de Nick Clegg, managerul de afaceri publice al gigantului social media, se adaugă celor 600 de milioane de dolari injectați în mass-media din 2018.

Google, la rândul său, a fost deja de acord să plătească „sume importante” în schimbul conținutului grupului de presă al magnatului Rupert Murdoch, News Corp., care a făcut presiuni în favoarea acestei legi în Australia, scrie AFP.

Facebook și Google mai au încă două luni pentru a încheia alte acorduri care ar evita arbitrajul obligatoriu.

 

author avatar
Tudor Borcea
151 afisari
Zenville

Ultimele știri

proger