AcasăȘTIRI EXTERNE„Amendamentul Ferrari”. Cavallino Rampante scapă de prigoana Europei împotriva motoarelor termice

„Amendamentul Ferrari”. Cavallino Rampante scapă de prigoana Europei împotriva motoarelor termice

ferrariFerrari ține piept revoluției mașinilor electrice. Compania nu renunță la motorul cu ardere internă

Într-o decizie istorică, UE a adoptat interzicerea vânzării de vehicule noi cu motoare cu combustie internă în termen de 13 ani. Cu unele excepții, inclusiv un „amendament Ferrari” notabil, care acordă un tratament preferențial mașinilor cu producție redusă.

Parlamentul European a aprobat miercuri, în pofida opoziției acerbe a dreptei, propunerea Bruxelles-ului de a reduce la zero emisiile generate de mașinile noi începând din 2035, permițând efectiv doar vânzarea de vehicule electrice.

Eurodeputații, reuniți în plen la Strasbourg, au aprobat – cu 339 de voturi pentru, 249 de voturi împotrivă și 24 de abțineri –  textul privind reglementarea emisiilor de CO2 provenite de la autoturisme și camionete, care face parte din ambițiosul plan climatic al UE.

Cu toate acestea, acest text prevede o derogare pentru vehiculele de lux (între 1.000 și 10.000 de autoturisme înmatriculate pe an), permițând ca acestea să fie echipate cu un motor cu combustie până în 2036.

Cele mai rare,  precum Ferrari,  vor scăpa astfel de principiul zero emisii și vor putea continua să funcționeze pe benzină.

Votul eurodeputaților este doar un pas în transformarea normelor în vigoare în industria auto de pe continent. Consiliul European, prezidat de Franța, va lua în discuție textul la sfârșitul lunii iunie.

Miniștrii mediului din cele 27 de state membre vor avea apoi posibilitatea de a examina și de a modifica textul, cu posibile modificări privind motoarele hibride sau combustibilii sintetici.

Hildegard Müller, președintele puternicei federații a producătorilor germani VDA, a avertizat că impunerea zero emisii ar însemna să condamne un întreg domeniu de activitate industrială și ar penaliza puternic consumatorii: „Este o decizie împotriva pieței, împotriva inovației și a tehnologiei moderne, fără a admite că nu există suficientă infrastructură de reîncărcare într-o mare parte a Europei pentru mașinile electrice”.

author avatar
Radu Jacotă Redactor