Autoritatea de reglementare antirust din Germania au lansat o nouă investigaţie împotriva Amazon, după ce unii comercianţi s-au plâns că au fost blocați din cauza preţurilor prea mari.
„Investigăm în prezent dacă şi cum influenţează Amazon modul în care comercianţii stabilesc preţurile pe platforma de comerţ electronic”, a spus Mundt, preşedintele Biroului Federal pentru Carteluri, publicaţiei Frankfurter Allgemeine Zeitung. Germania este a doua mare piaţă a Amazon după Statele Unite, potrivit Reuters.
În timpul primelor luni ale pandemiei de coronavirus, când multe magazine au fost închise, iar cumpărătorii s-au reorientat către cumpărăturile online, au existat plângeri că Amazon i-a blocat pe unii comercianţi din cauza preţurilor prea mari, a spus Mundt. „Amazon nu trebuie să fie un controlor al preţurilor”, a spus Mundt, adăugând că Amazon a răspuns solicitărilor sale de informaţii şi că răspunsurile oferite sunt în prezent evaluate.
Până în 2013, gigantul de retail nu a permis comercianţilor să îşi ofere produsele prin intermediul altor site-uri la preţuri mai mici decât pe platforma sa, dar autoritatea germană antitrust a obligat compania să renunţe la această politică. Anul trecut, Amazon a ajuns la un acord cu autoritatea germană pentru reformarea termenilor serviciului său pentru comercianţii terţi, determinând instituţia să renunţe la o investigaţie pe care o desfăşura de şapte luni.
Amazon, anchetat de nemți și în 2018
Autoritatea antitrust din Germania a deschis și în noiembrie 2018 o investigație pentru a vedea modul în care Amazon.com tratează retailerii care îi folosesc platforma pentru afaceri.
Inițiativa a venit în condițiile în care autoritățile de reglementare și-au înăsprit supravegherea exercitată asupra unor giganți din sectorul tehnologic, precum Google și Facebook. Comisia Europeană a investigat la rândul ei rolul dual al Amazon, de retailer și platformă de afaceri pentru alți retaileri, potrivit News.ro.
Biroul Federal pentru Carteluri din Germania a anunțat că a primit multe reclamații din partea comercianților, referitoare la practicile de afaceri ale Amazon.