AcasăȘTIRI EXTERNEAfrica, noua țintă a Facebook

Africa, noua țintă a Facebook

Prin proiectul său 2Africa, rețeaua socială va implementa treizeci și șapte de mii de kilometri de cabluri, lungimea circumferinței pământului, în jurul celui mai puțin conectat continent. 

Consorțiul 2Africa este un parteneriat între Facebook și operatorii actuali, în special MTN , Vodafone, China Mobile și Orange, care va oferi o conexiune prin cablu către 16 țări africane. Este un puzzle care a evoluat de la punerea primelor cabluri submarine în Africa la începutul anilor 2000. La vremea respectivă, acestea depindeau de investiții din partea statelor sau operatorilor de telecomunicații, dar astăzi giganți precum Google și Facebook sunt responsabili, ridicând temerile practicilor anticoncurențiale, mai ales că baza legislativă pentru neutralitatea netă este limitată, dacă nu există, în regiune, în comparație cu Statele Unite și Europa. Teoretic, ar fi posibil ca o companie care deține controlul asupra vitezei unui cablu să favorizeze accesul la serviciile sale, încetinind astfel cele ale altora. De exemplu, dacă o țară este deservită doar de cablul 2Africa, ar trebui dedus că videoclipurile de pe Facebook se vor încărca foarte repede, spre deosebire de You Tube sau Netflix, relatează The Continent. Ibrahim Ba, șeful piețelor emergente din sectorul Facebook responsabil pentru investițiile în infrastructură,  a explicat faptul că cablul 2Africa va tripla capacitățile actuale. Infrastructura nouă ca duce la o și mai mare concurență în viitorul apropiat, spune Ben Roberts, director tehnic la Liquid Telecom – unul dintre principalii furnizori de internet din estul, centrul și sudul Africii.

author avatar
Radu Jacotă Redactor
97 afisari
Zenville

Ultimele știri

proger