Criza coronavirusului a afectat transportul de pasageri pe primele 10 aeroporturi de pe continentul european. În acest context, cele din Turcia și Rusia au fost propulsate la vârf, în detrimentul centrelor majore precum Londra-Heathrow sau Paris-Charles de Gaulle, potrivit Airports Council International (ACI), care reprezintă 500 de aeroporturi din 46 de țări europene.
Cel mai dinamic aeroport european a fost cel din Antalya, cu 2,25 milioane de pasageri. Este urmat de aeroporturile Sheremetievo și Domodedovo din Moscova și aeroportul din Istanbul. Londra-Heathrow, de obicei în fruntea clasamentului, se situează doar pe poziția a zecea, în spatele Paris-CDG (8) și Amsterdam-Schiphol (9). Aceste importante platforme de conectare au fost, de asemenea, depășite de aeroporturile din Istanbul-Sabiha Gokcen (5), Moscova-Vnukovo (6) și Saint Petersburg (7), subliniază ACI. Hub – urile din Frankfurt și München au ieșit din top 10. Aeroporturile din Elveția, Marea Britanie, Islanda, Liechtenstein și Norvegia au înregistrat o scădere a traficului cu 86% față de anul trecut.
“Aceste aeroporturi se confruntă cu o scădere accelerată a numărului de pasageri. Companiile continuă să își reducă capacitățile ca răspuns la extinderea măsurilor de izolare în multe țări, în timp ce se adaugă restricțiile la frontieră”, a comentat directorul general al ACI, Olivier Jankovec. Companiile sperau la o repornire – mai ales la zborurile de lungă durată – în septembrie, dar odată cu noul val al epidemiei, rezervările rămân foarte scăzute în această iarnă. Profesioniștii se bazează pe implementarea pe scară largă a testelor de screening Covid-19 pentru a relua traficul pe măsură ce așteaptă un vaccin.