Șoferul unei mașini electrice Tesla, un taxi care nu era în serviciu și care a provocat un accident mortal spectaculos la Paris, a fost inculpat miercuri, 15 decembrie, pentru „ucidere din culpă și vătămări neintenționate”. Accidentul pune iar în discuție tendințele spre autovehicule autonome.
Compania de taximetrie G7 a anunțat că opri 37 de vehicule electrice de același model cu taxiul implicat în acest accident spectaculos, care a ucis, săptămâna trecută, o persoană și a rănit alte 19, potrivit unui ultim raport.
Frâna s-a blocat, mașina a accelarat
„Clientul meu este șocat de accident, care a fost deosebit de violent”, a declarat avocatul șoferului, Sarah Saldmann.
„Pentru el este un accident, a făcut totul pentru a apăsa pedala de frână care s-a blocat și în același timp motorul s-a ambalat iar mașina a început să ruleze cu viteză mare”, a spus avocatul, reamintind că mașina nu era echipată cu frână de mână.
Vehiculul electric a fost cumpărat nou „în urmă cu trei luni” și nu prezentase nici o dificultate până atunci, potrivit avocatului.
Procuratura, care sâmbătă a deschis o anchetă preliminară, a încredințat miercuri cercetările judecătorilor de instrucție. Ancheta va trebui să determine, bazându-se în special pe expertiza tehnică, cauzele acestui accident.
Sâmbătă seara, șoferul în vârstă de 50, care nu era de serviciu și care călătorea cu soția și fiicele sale, potrivit lui Saldmann, a pierdut controlul vehiculului în arondismentul 13 din Paris.
Taxiul a lovit doi pietoni, apoi un container de sticle care, din cauza șocului, a fost aruncat în aer și a explodat la sol. Vehiculul a lovit apoi un semafor, pe care, de asemenea, l-a proiectat în aer. Apoi, și-a încheiat cursa într-o dubă aflată în circulație în mijlocul intersecției, potrivit relatării unei surse din poliție, scrie AFP.
Tesla exclude o defecțiune tehnică
Ca măsură de precauție, compania de taxiuri G7 a anunțat marți că va opri cele 37 de mașini Tesla Model 3 din flota sa.
Tesla, care are acces la anumite date tehnice, a asigurat că nu a existat „nici o defecțiune tehnică” a mașinii sale. Tesla Model 3 este cel mai bine vândut model al producătorului american.
Vehiculul nu este autonom, ci este echipat cu o asistență la conducere pe autostradă care impune ca mâinile să fie ținute pe volan și ochii în direcția drumului.
„frână care s-a blocat și în același timp motorul s-a ambalat”.
Se stie demult tendinta de a se ambala la maxim motorul de la masinile Tesla, probabil ca se introduce prea multa benzina in carbelitor.
Si daca nu avea sofer, cine raspunde de accident?