AcasăȘTIRI EXTERNELovitură istorică pentru Facebook. Mark Zuckerberg, călare pe cel mai înalt munte...

Lovitură istorică pentru Facebook. Mark Zuckerberg, călare pe cel mai înalt munte de bani

Lovitură istorică pentru Facebook. Mark Zuckerberg, călare pe cel mai înalt munte de bani

În mijlocul unei crize de reputație, Facebook, gigantul rețelelor sociale, continuă să obțină profituri uriașe.

Facebook a înregistrat un profit net de 9,2 miliarde de dolari în trimestrul al treilea, cu 17% mai mult decât în ​​urmă cu un an, o veste bună pentru grupul din California care se confruntă cu unul din cele mai grave scandaluri din istoria sa.

Facebook este acuzat de o fostă angajată, de ONG-uri și de numeroase autorități că, de-a lungul anilor, a urmărit doar profitul, în detrimentul siguranței și sănătății utilizatorilor săi.

2,8 milliarde de utilizatori

„Observăm un efort coordonat de a folosi în mod selectiv documentele interne pentru a zugrăvi o imagine falsă a afacerii noastre”, a declarat luni, 25 octombrie, patronul Mark Zuckerberg la o conferință telefonică. Din iulie până în septembrie, Facebook a realizat o cifră de afaceri de 29 de miliarde de dolari, puțin sub așteptările investitorilor, care se așteptau la 500 de milioane în plus.

Cele două rețele (cu Instagram), cât și mesageria (WhatsApp și Messenger) sunt acum vizitate de 2,8 miliarde de oameni în fiecare zi (cu 11% mai mult decât acum un an) și de 3,58 miliarde de utilizatori în mai puțin o dată pe lună (+ 12%).

„Potop de presă negativă”

Destul pentru a liniști Wall Street, care se uită înainte de toate dacă platformele continuă să atragă publicul și, prin urmare, agenții de publicitate. Facebook deține 23,7% din piața globală de publicitate digitală în 2021, potrivit eMarketer,  în urma vecinului său Google , numărul unu în sector cu 28,6%.

Facebook „se confruntă cu cel mai mare potop de presă negativă și aceasta va continua”, a menționat Debra Aho Williamson, analist eMarketer. Dar, deocamdată, venitul companiei „arata la fel de bine cum era de așteptat”, a adăugat ea.

Conținut toxic și dezinformare

De mai bine de o lună, ziarele americane raportează articole bazate pe „Facebook papers” , mii de documente interne transmise la SEC, autoritatea bursieră, de Frances Haugen, lansatoare de alertă și fost inginer al grupului californian.

Ca fir roșu al controverselor: gigantul social media cunoștea pericolele – conținut toxic pe Instagram pentru adolescenți, dezinformare pe Facebook care dăunează democrației etc. – dar a ales, parțial, să le ignore, în dorința păstrării profiturilor sale.

Weekendul trecut, cotidianele americane au scos în lumină rolul Facebook în polarizarea societăților. Potrivit cercetătorilor angajați de firmă, utilizatorii americani și indieni, cu opinii politice moderate a priori, sunt supraexpuși conținutului extremist sau conspirativ, scrie Ouest-France.

În discuție: algoritmii care urmăresc să maximizeze atenția consumatorilor, un motor esențial al creșterii grupului. Confruntat cu acest nou val de critici, Facebook se apără reamintind investițiile sale substanțiale pentru a-și curăța platformele, pentru a lupta împotriva conținutului înșelător, de ură și problematic și a sprijini procesul democratic, inclusiv în alte limbi decât engleza.

„Realitatea este că rețelele sociale nu sunt principalii vinovați ai acestor probleme și nu le pot rezolva singure”, a insistat Mark Zuckerberg.

author avatar
Tudor Borcea
122 afisari
Zenville

Ultimele știri

proger