AcasăȘTIRI EXTERNE30 km/h în capitala Franței. Parisul devine „marele București”, șoferii sunt exasperați

30 km/h în capitala Franței. Parisul devine „marele București”, șoferii sunt exasperați

30 km/h în capitala Franței. Parisul devine „marele București”, șoferii sunt exasperați

Parisul a introdus recent unul din cele mai drastice regimuri de viteză, cu limitare de 30 km/h pe întreg oraşul, cu excepţia câtorva mari artere, precum Champs-Elysees, şi a şoselei de centură.

Măsura, care a intrat în vigoare la 30 august şi care a fost una din promisiunile principale din campania electorală a actualului primar al Parisului, Anne Hidalgo, a stârnit furia șoferilor, în timp ce aproape două treimi din locuitorii capitalei Franței aprobă această limitare ridicolă a vitezei.

„Pietonii vor merge mai repede decât mașinile”

61% dintre locuitorii orașului sunt în favoarea reducerii limitei de viteză.

Bicicliștii, cei mai vulnerabili – împreună cu pietonii – în fața mașinilor, sunt cei mai favorabili acestei măsuri (77%), urmați de utilizatorii de transport public (62%) și de pietoni (58%). În schimb, abia 29% dintre motocicliști și 36% dintre șoferi sunt de acord, scrie Le Point.

„Pietonii vor merge mai repede decât mașinile”, s-a indignat un automobilist care, întorcându-se din vacanță, a descoperit una dintre noutățile pariziene ale începutului de an școlar: generalizarea a 30 km/h pe străzile capitalei.

La o săptămână de la intrarea în vigoare, măsura care făcea parte din programul Annei Hidalgo pentru alegerile municipale din 2020 este departe de a-i convinge pe automobiliști și pe șoferii profesioniști. Deja o primă manifestație de protest a avut loc duminică, 5 septembrie, în estul Parisului, organizată de asociația Rouler Libre. Mobilizarea a fost însă sub așteptări, ironia sorții făcând ca un semi-maraton organizat de pietoni în zonă să-i descurajeze pe participanți, scrie Le Figaro.

Nervi în pas de melc

Previzibil, efectele reducerii vitezei la 30 km/h nu s-au lăsat aşteptate. Traficul din Paris, şi aşa renumit pentru ambuteiajele și orele petrecute în trafic, a devenit acum şi mai anevoios. Străzile au devenit şi mai pline de automobile, pentru că obişnuitele coridoare de fluidizare funcţionează mai lent acum. Televiziunea americană CNN a mers la Paris să intervieveze câţiva şoferi din trafic, ori, înainte de implementare, 59% din locuitorii capitalei franceze susţineau idea, scrie piataauto.md.

Acum, aproape fiecare şofer pe care l-au găsit în trafic reporterii americani s-a arătat exasperat de noua măsură, declarând că lucrurile au devenit şi mai proaste.

Unul a spus că acum orice mic scuter electric poate merge mai repede ca o maşină, efectiv, iar statul în ambuteiaj e o irosire de timp a locuitorilor. Altul a zis că regula e una absurdă. Un şofer de camion de livrări a zis că pur şi simplu acum nu mai reuşeşte să execute planul de livrări, pentru că efectiv petrece cea mai mare parte a timpului stând în ambuteiaje.

Cu soț/fără soț n-au încercat?

În acest context, au apărut mai mulţi parizieni care s-au arătat îngrijoraţi dacă nu cumva ambuteiajele mai mari vor genera şi mai multă poluare în oraş.

În replică, funcţionarul principal responsabil de transporturi de la primăria Parisului, David Belliard, a publicat un text pe Twitter, spunând că se grăbeşte să-i liniştească pe cei care spun că noua limită de 30 km/h ar mări poluarea, declarând că nu-i adevărat, şi că noua limită îmbunătăţeşte siguranţa pentru pietoni şi biciclişti, reducând nivelul de zgomot şi făcând oraşul mai… calm.

author avatar
Tudor Borcea
235 afisari
Zenville

Ultimele știri

proger