AcasăSPORTTHW Kiel, un model pe care Oltchim n-are nicio sansa sa-l urmeze!

THW Kiel, un model pe care Oltchim n-are nicio sansa sa-l urmeze!

THW Kiel, dupa cucerirea Ligii Campionilor editia 2011-2012

Detinatoarea Ligii Campionilor la handbal masculin are cea mai sigura reteta financiara din handbalul profesionist, asigurandu-si anual un buget de 9,5 milioane de euro, atat din vanzarea biletor, cat si gratie contributiilor sponsorilor.

THW Kiel, dupa cucerirea Ligii Campionilor editia 2011-2012

Una dintre cele mai bune echipe din istoria handbalului masculin, THW Kiel domina sportul la semicerc de aproape 12 ani. In aceasta perioada, gruparea de pe „Sparkassen-Arena” a cucerit 10 titluri ale Germaniei, sase cupe, a jucat sase finale de Champions League (dintre care a castigat trei) si a bifat doua trofee EHF.

Spakassen-Arena, locul unde isi desfasoara „zebrele” meciurile de pe teren propriu

La echipa germana au jucat si joaca unii dintre cei mai importanti handbalisti din lume, asta poate si pentru ca formatia din nordul Germaniei reuseste, in fiecare an, sa asigure un buget de 9,5 milioane de euro. Care este marele secret al team-ului din Kiel? Ei bine, „Sparkassen-Arena”, sala de 10.250 de locuri care gazduieste partidele echipei, este plina la fiecare confruntare, indiferent de adversarul intalnit de baietii lui Alfred Gislason.

La Kiel, toate meciurile se joaca cu casa inchisa

Astfel, clubul prezidat de Klaus Elwardt are asigurat din start un venit de 6 milioane de euro. „Spectatorii nostri sunt mai valorosi ca lirele sterline”, explica al doilea manager al clubului, Sabine Holdorf-Schust. La aceste venituri se adauga participatia sponsorilor, care mai varsa in conturile gruparii alte 3,5 milioane de euro. Principalul sponsor al campioanei Europei este asiguratorul Provinzial, care plateste 900.000 de euro pe sezon, in timp ce Mobilcom debitel, Jicha, B+M, Bwin, Lotto, Plaza, Adidas sau Sky vin cu participatiuni cuprinse intre 100.000 si 400.000 euro pe an. Managementul realizat la Kiel este mai mult decat perfect, mai ales ca acum preturile si salariile jucatorilor au scazut, avand in vedere ca piata spaniola s-a prabusit, iar danezii de la AK Copenhaga (anul trecut au avut buget de 13,8 milioane de euro) au dat faliment.

Teoretic, modelul THW Kiel ar fi putut fi implementat si la Oltchim Rm.Valcea, cea mai puternica echipa din handbalul feminin la ora actuala. Practic, insa, nimic din sistemul integrat in Germania de Klaus Elwardt si Sabine Holdorf-Schust nu poate fi aplicat in Romania. In primul rand, cluburile noastre, indiferent de sportul practicat, nu reusesc sa aduca publicul in arene sau pe stadioane. Singura cu priza la spectatori este, fara indoiala, echipa de fotbal Steaua, dar nici acolo nu asistam la un fenomen constant. Gruparea patronata de Gigi Becali a batut recordul „National Arena” (50.000 de spectatori) la partida din Europa League cu AEK Larnaca, dar la meciurile din campionat „reteta” se subtiaza. Cand vreodata va ajunge Oltchim sa aduca la un meci, fie si de Liga Campionilor, 10.000 de spectatori? In plus, noi nu dispunem de o sala de 10.000 de locuri. Oltchim joaca in Sala Traian din Valcea, arena cu o capacitate de doar 3.126 de locuri. Alternativa ar fi „Polivalenta” din Capitala, care poate gazdui maximum 6.000 de spectatori, dar multi sunt de parere ca sala data in folosinta in 1974 trebuie demolata, nefiind sigura. Trupa antrenata de Jakob Vestergaard are un buget anual de 4 milioane de euro, dar mare parte din aceasta suma venea de la Combinatul Oltchim, sponsorii Asirom, Digi, Astra, Linde, Ramplast, Nurvil sau Raureni avand o cota de participatiune destul de mica.  In consecinta, modelul THW Kiel poate fi urmat, dar intr-un alt secol!

author avatar
Sebastian Stan
430 afisari
Zenville

Ultimele știri

proger