Red Bull a lansat acuzații grave la adresa echipei McLaren, susținând că aceaștia ar fi injectat ilegal apă în pneurile mașinilor pentru a le răci, o metodă care ar aduce un avantaj competitiv uriaș, prin reducerea uzurii cauciucurilor și îmbunătățirea performanței în cursă.
Constructorul Red Bull suspectează că apa – sau o altă substanță necunoscută – ar fi fost introdusă printr-o supapă specială în cauciucuri, pentru a preveni degradarea termică a acestora și a obține astfel un ritm mai bun în cursă, în special în fazele finale. Primele suspiciuni au apărut în timpul Marelui Premiu de la Singapore, când, potrivit acuzațiilor, un jet de apă ar fi fost observat învârtindu-se pe jantele cauciucurilor la finalul cursei.
Red Bull a notificat FIA cu privire la aceste suspiciuni, iar forul de conducere al sportului a anunțat că va monitoriza îndeaproape situația.
McLaren a respins categoric acuzațiile. De asemenea, un purtător de cuvânt al furnizorului de pneuri, Pirelli, a declarat că, dacă ar fi existat vreun indiciu de nereguli, ar fi informat FIA. Pirelli colectează toate pneurile și le analizează după fiecare cursă, asigurându-se că respectă standardele impuse.
Utilizarea apei sau a unei alte substanțe pentru răcirea pneurilor înainte ca acestea să fie montate pe mașini în timpul cursei ar putea reduce degradarea termică și ar permite piloților să mențină un ritm mai ridicat, mai ales în ultimele tururi de cursă. FIA a emis deja o directivă tehnică prin care interzice această practică, care în trecut a fost utilizată de mai multe echipe, inclusiv Red Bull. Acum, însă, aceștia își suspectează rivalii de utilizarea acelorași metode și cred că aceasta ar putea explica diferențele de performanță.