AcasăSPORTPSG, marketing de Harvard, venituri de milioane

PSG, marketing de Harvard, venituri de milioane

În 2018, pe când era în turneu prin Franța, cântărețul american Justin Timberlake a apărut la un concert pe Arena „Bercy”, din Paris, purtând o jachetă unică marca „Jordan”. Nimic ieșit din comun în asta, doar Timberlake mai colaborase cu acest brand – a venit îmbrăcat într-un trening Air Jordan III, ediție limitată, la Super Bowl.

Dar, în spatele jachetei purtate la „Bercy” s-a văzut ceva ce avea să dinamiteze marketingul în fotbal – o copie mare a siglei clubului Paris Saint-Germain, îmbinată cu faimosul logo „Jumpman” al lui Michael Jordan.

Când vine vorba despre transferuri, zvonurile sunt principala sursă de bârfă în jurul marilor cluburi de fotbal. Iar suporterii freamătă și ei, comentând cine ar putea fi cumpărat/vândut în „mercato”. Aici, însă, la un concert Justin Timberlake, PSG a trecut la alt nivel creând un alt tip de freamăt în rândul fanilor.

După numai o lună de la momentul „Timberlake”, rapperul Travis Scott apărea la Festivalul „Cabaret Vert”, din nordul Franței, purtând un echipament de baschet al clubului PSG. Tot în colaborare cu brand-ul lui Michael Jordan. Deja speculațiile cu privire la o posibilă colaborare între cele două entități aveau o confirmare.

Parteneriatul PSG – Jordan a revoluționat marketingul în lumea sportui. Iar clubul Paris Saint-Germain a devenit un studiu de caz la Harvard Business School. Asocierea brandului Jordan (inspirat de legenda baschetului Michael Jordan) cu PSG a fost văzută de unii ca fiind ceva ciudat. Bineînțeles, a generat reacții uriașe și de toate formele.

„Este singurul lucru despre care se vorbește cel mai mult, oriunde mergem în lume”, afirma Marc Armstrong, directorul financiar al clubului.

„A fost acordul care ne-a ridicat la un alt nivel”, au confirmat, într-un comunicat, PSG și Jordan. Parteneriatul început în 2018 a fost semnat pe trei ani, dar avea să fie prelungit la data scandenței, în 2021. Recent, în septembrie, cele două entități au sărbătorit al cincilea an de colaborare.

Gruparea PSG a înțeles că trebuie să creeze un brand care să treacă de dreptunghiul verde al unui teren de fotbal. Modelul ales pare a fi inspirat după celebrul club american de baseball New York Yankees.

Astfel, pe lângă magazinul principal de pe renumitul bulevard Champs-Elysees, clubul PSG mai are alte nouă puncte oficiale răspândite pe tot globul!

„Suntem una dintre puținele mărci cu suficientă cerere la nivel global pentru ca produsele noastre să impună deschiderea unor astfel de magazine”, a declarat pentru „The Atletic” Marc Armstrong, CFO pe Parc de Princes.

Cu toate că PSG nu prea a obținut gloria pe terenul de joc, și-a pus o puternică amprentă comercială extrafotbal, iar acum a devenit un adevărat brand. Mai mult decât un club sportiv, așa cum se autodefinește FC Barcelona.

„Viziunea președintelui Nasser Al-Khelaifi a fost clară – de a face cea mai mare franciză sportivă din industria sportului. Crearea unei punți între muzică, artă, modă și sport a fost un element-cheie al strategiei noastre”, a declarat Fabien Allegre, director de imagine la PSG.

În 2011, când clubul a fost preluat de grupul de investiții Qatar Sports Investments (QSI), PSG a vândut în medie aproximativ 50.000 de tricouri pe an. Odată cu ascensiunea spectaculoasă, 12,5% din club a fost vândut sub formă de acțiuni către o entitate din SUA.

Azi, clubul PSG este cotat la 4,25 miliarde de dolari

Conform celor mai recente clasamente făcute de „Deloitte Money League”, în sezonul 2021-22 PSG s-a clasat pe locul 1 pentru venituri comerciale în fotbalul mondial.

Conducerea declară că imaginea clubului a generat un record de 800 de milioane de euro (693 de milioane de lire sterline; 879 de milioane de dolari) sezonul trecut.

Nu doar încasările din produse au crescut pentru francezi. Cifrele din online au bubuit și ele. De la 500.000 de urmăritori (în 2011), clubul însumează acum peste 200 de milioane de oameni care se arată interesați de PSG pe diferite platforme de social media.

author avatar
Mihail Ioan
228 afisari
Zenville

Ultimele știri

proger