De-a lungul istoriei, Olimpiada de vara ne-a obisnuit sa fie o sarbatoare a sportului, cu fani si concurenti adunati laolalta din toate colturile planetei. Din pacate, Brazilia mai da chix cu un eveniment major, la fel cum s-a intamplat acum doi ani, la Campionatul Mondial de fotbal.
Cele 6,3 milioane de bilete vandute sunt doar in mintea organizatorilor. In realitate, gasesti spectatori buluciti doar la intrecerile de gimnastica (finala pe echipe la fete si individualul compus la baieti); restul concursurilor arata… ca-n imaginile alaturate. Nici macar echipa de baschet a SUA, formata din superstarurile NBA, n-a izbutit sa-i aduca pe brazilieni (ori pe altii) in sala.
Cu o infrastructura la pamant, nu-i de mirare ca Brazilia n-a izbutit sa atraga interesul pasionatilor de sport si calatorii. Agentiile de turism au incercat sa vanda pachete pentru Rio, dar interesul a fost destul de scazut. Faptul ca spectatorii trebuie sa schimbe mai multe mijloace de transport in comun pentru a se deplasa de la un concurs la altul (Rio este a doua metropola a Braziliei, cu 6,5 milioane de locuitori) a facut ca Olimpiada sa arate dezolant.
In fine, nu trebuie neglijata nici lipsa marketingului. Din acest punct de vedere, brazilienii s-au dovedit repetenti, ramanand fara reactie in fata avalansei de stiri negative prezentate in mass-media internationala. De la virusul Zika si pana la mizeria din Rio, orasul gazda al Olimpiadei a fost descris ca un Bau-Bau al verii 2016, in care nu-i bine sa mergi. Si nu prea s-a mers, iata dovada in aceste fotografii.
- Jocurile Olimpice ar trebui sa fie cele mai urmarite evenimente sportive de pe glob. Atunci, de ce sunt atat de multe locuri goale la Rio?
- Organizatorii insista ca au vandut 84% din 7,5 milioane de tichete, dar imaginile spun cu totul altceva;
- Virusul Zika, situatia sociala si economica din Brazilia si bisnita cu bilete, factorii pentru care multe concursuri se tin cu tribunele goale.