AcasăSPORT„Mondialul” cluburilor, un eșec: milioane cheltuite, tribune goale!

„Mondialul” cluburilor, un eșec: milioane cheltuite, tribune goale!

FIFA traversează momente stânjenitoare în Statele Unite, acolo unde ediția extinsă a Campionatului Mondial al Cluburilor, cu 32 de participante, se dovedește un pariu extrem de costisitor și, până acum, pierdut.

Cu toate că forul mondial a investit peste 50 de milioane de dolari în promovare, publicul american rămâne, în mare parte, indiferent.

În încercarea de a umple tribunele, oficialii de la Zurich au recurs la o avalanșă de campanii publicitare. Panouri uriașe pe marginea autostrăzilor, spoturi pe rețelele sociale și colaborări neobișnuite cu influenceri din cele mai variate domenii – de la sportivi de baseball, la vloggeri culinari sau popularizatori de știință. Toate, cu scopul de a le explica americanilor ce înseamnă fotbalul, într-un context în care cultura sportivă locală favorizează alte discipline.

Din păcate pentru organizatori, rezultatele nu au fost pe măsura efortului financiar. Deși bugetul inițial pentru marketing a fost cu mult depășit, multe partide s-au jucat în fața unor tribune goale sau populate doar pe jumătate. De pildă, confruntarea Palmeiras – FC Porto a strâns 46.275 de spectatori pe MetLife Stadium, o arenă care poate găzdui peste 82.000 de persoane.

Chelsea – LAFC, atmosferă de amical

Partida dintre Chelsea și LAFC, jucată în Atlanta, a fost urmărită de doar 22.137 de oameni, într-un stadion cu 71.000 de locuri. Este adevărat, ora de start – 15:00, într-o zi de luni – nu a fost tocmai prietenoasă cu publicul, dar contrastul între investiții și impact este tot mai evident.

Totuși, nu toate meciurile au fost ignorate. Duelul european dintre PSG și Atletico Madrid a umplut Rose Bowl-ul din Pasadena, cu 80.619 de fani în tribune. Și meciul de deschidere, între Inter Miami și Al Ahly, a atras peste 60.000 de spectatori, dar nu fără ajutor: bilete subvenționate, pachete promoționale pentru studenți și prețuri simbolice, precum „5 meciuri cu 20 de dolari”.

Un semnal de alarmă pentru FIFA

Campionatul Mondial al Cluburilor ar fi trebuit să devină un produs global de top, dar până acum se confruntă cu o realitate rece: lipsa de interes a publicului american nu poate fi cumpărată cu bugete generoase. În ciuda unui start decent pe alocuri, imaginea generală este clară – până când fotbalul va deveni cu adevărat parte din ADN-ul sportiv american, nici cei mai buni jucători ai planetei nu pot garanta succesul unei competiții.

author avatar
Mihail Ioan
129 afisari

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
*** National nu isi asuma continutul comentariilor si isi rezerva dreptul de a NU le publica sau de a le modera. Va rugam sa va exprimati opiniile folosind un limbaj respectuos si civilizat. ***
Introduceți aici numele dvs.

Zenville

Ultimele știri

proger