AcasăSPORTMarca „Steaua” inseamna 17.416 medalii, cupe si campionate castigate

Marca „Steaua” inseamna 17.416 medalii, cupe si campionate castigate

Valoarea marcii „Steaua”, stabilita de un evaluator angajat de MApN, a starnit numeroase controverse si reactii dintre cele mai vehemente din partea unor oameni care nu au absolut nicio legatura cu speta in cauza.

Chiar si asa, nimeni si nimic nu i-a impiedicat sa isi dea cu parerea. Ca sa evite nesfarsitele discutii in contradictoriu, juristul CSA Steaua, locotenentul Florin Talpan, a explicat cum s-a realizat evaluarea prin care marca „Steaua” a ajuns sa valoreze 57,3 milioane de euro: „Evaluatorul, firma ANEVAR, a fost selectat in urma unei proceduri de achizitie publica, la care au participat trei ofertanti (…) Evaluarea brandului «Steaua» s-a facut la standardele internationale 4S pentru activele necorporale. Pentru a inlatura orice confuzie, trebuie sa precizez ca brandul «Steaua Bucuresti» nu se rezuma doar la o sigla, ci reprezinta notorietatea acestui club in lume din 1947 si pana in prezent. S-au folosit criterii obiective, indicatorii financiari din ultimii ani ai CS Steaua Bucuresti, precum si cele 17.416 medalii, cupe si campionate castigate la toate competitiile la care au participat sportivii Stelei, inclusiv performantele din fotbal, in frunte cu Cupa Campionilor Europeni si Supercupa Europei”. Cu alte cuvinte, „evaluarea a tinut cont si de activitatea echipei de fotbal din perioada in care aceasta a apartinut CS Steaua, adica pana in anul 2004”.
Evaluatorii nu au tinut cont de performantele inregistrate dupa anul 2004, cand Gigi Becali a preluat echipa de fotbal de la Viorel Paunescu. Explica Florin Talpan: „Aceasta perioada nu a fost luata in calcul. S-a tinut cont doar de rezultatele inregistrate de celelate sectii, sunt 27 la numar, pana in 2014, dar actuala echipa de fotbal nu a intrat in eval. Raportul final nu a avut scop evaluarea drepturilor imobile, adica fara stadion, cladiri, birouri, doar marca «Steaua»!”.

Gigi Becali, bun de plata

In viitorul apropiat, evaluatorul contractat de MApN va fixa si valoarea prejudiciului cauzat Armatei de Gigi Becali prin folosirea neautorizata a brandului Steaua. Florin Talpan anunta ca CSA Steaua mai asteapta doua rapoarte de la ANEVAR: „Acest evaluator, Anevar, a raspuns deocamdata la primul obiectiv, dar vor mai urma alte doua rapoarte. Primul va fi legat de valoarea prejudiciului pentru folosirea neautorizata a brandului Steaua in acesti ultimi 10 ani, iar al doilea va fi legat de taxa de licenta pentru activitatea fotbalistica. In urma acestor noi rapoarte se va stabili un pret”.

Pace doar daca „FCSB isi schimba numele”

Reprezentantii Armatei sunt dispusi sa faca pace, insa nu oricum, ci numai dupa ce clubul lui Gigi Becali isi va schimba numele sunt care este inregistrat la Registrul Comertului. In plus, Florin Talpan vorbeste si despre un prejudiciu pe care ar trebui sa-l plateasca latifundiarul din Pipera: „Dialogul cu FC Steaua este deschis, dar pentru acest lucru cei de acolo trebuie sa-si schimbe denumirea la Registrul Comertului si apoi sa achite daunele pentru folosirea neautorizata a marcii «Steaua». Acestea sunt conditiile in care se poate continua”.

Moise Guran: „Valoarea brandului a fost subevaluata”

In cadrul emisiunii Biziday, pe care o modereaza la Digi24, cunoscutul analist economic Moise Guran a comentat si subiectul evaluarii marcii „Steaua”. In opinia sa, „brandul a fost subevaluat. La 57 de milioane de euro, mie mi se pare subevaluata valoarea brandului Steaua”. Guran a explicat si de ce este atat de importanta aceasta marca: „Dincolo de valoarea sentimentala, aceasta sigla si acest nume au valoare comerciala. Adica, daca pun sigla asta pe o punga de covrigi si fac covrigi «Steaua», am sanse mult mai mari sa iau bani pe ea decat daca vand «covrigi Guran» sau «covrigi Popescu»”.
Concluzia lui Moise Guran? „Cred ca Gigi Becali va trebui sa renunte la ideea de a mai folosi numele Steaua. 57 de milioane de euro sunt banii statului, pe care care Becali i-a folosit, adica s-a imbogatit pe banii statului. Ca zice el ca a investit, da, a investit! Dar a si vandut si a profitat de pe urma acestui brand. Despre asta vorbim atunci cand vorbim de branduri, nu despre valoarea sentimentala, despre valoarea comerciala”.

author avatar
Laurentiu Teodorescu
187 afisari
Zenville

Ultimele știri

Din aliaţi, duşmani? Nicolae Ciucă a anunţat ce s-ar putea întâmpla între el şi Marcel Ciolacu la alegerile prezidenţiale 2024

Președintele Senatului, Nicolae Ciucă, susține că trebuie găsită cea mai bună soluție pentru problemele actuale din România.Asta ar însemna, conform liderului liberal, inclusiv o...

Vânt puternic în mai multe zone din țară. Avertizare de la ANM – HARTA/Cum va fi vremea în București

Vântul va avea intensificări, vineri, în cea mai mare parte a țării. Rafalele vor fi mai puternice la munte, în zona înaltă. Meteorologii au...
proger