AcasăSPORTJO de la Beijing, faza pe mascote

JO de la Beijing, faza pe mascote

Chinezii stau ore întregi la cozi pentru a cumpăra un ursuleț panda “Bing Dwen Dwen”, mascota Jocurilor Olimpice de Iarnă de la Beijing.

De la deschiderea competiției, magazinul de suveniruri, situat în interiorul centrului principal de presă, a fost asaltat de sute de cumpărători, în fiecare zi. Oamenii încep să se alinieze afară la ora 6 a.m, deși magazinul se deschide abia la 10 a.m., a declarat un angajat pentru CNN.

Deși au fost lipite afișe pentru a informa că majoritatea suvenirurilor s-au vândut, oamenii nu au renunțat și au continuat să aștepte pentru a reuși să cumpere ultimele articole rămase în magazin – câteva pin-uri cu ursulețul panda pe schiuri. Printre suvenirurile puse la bătaie se numărau pernele pentru gât, ceainice și căni de ceai, pungi și termosuri.

Potrivit site-ului oficial al Jocurilor Olimpice, „Bing” are mai multe semnificații în mandarină, dar cel mai comun sens este „gheață”. Cuvântul simbolizează, de asemenea, puritatea și puterea. „Dwen Dwen” înseamnă puternic și plin de viață.

Analiștii estimează că produsele cu licența JO Beijing 2022 vor genera vânzări de aproape 400 de milioane de dolari, potrivit Reuters.

Zhao Weidong, purtător de cuvânt al Comitetului  olimpic de organizare, a spus că oferta strânsă de „Bing Dwen Dwen” s-a datorat parțial faptului că fabricile de producție au fost închise pentru Anul Nou Chinezesc, care se suprapune cu Jocurile Olimpice.

Mascotele Jocurilor Olimpice sunt rar vândute în atâtea exemplare încât să fie nevoie de suplimentarea stocurilor. De exemplu, „Vinicius”, mascota JO Rio 2018 nu a reușit să iasă din anonimat, la fel ca trioul de mascote de la Salt Lake City 2020.

author avatar
Radu Jacotă Redactor
140 afisari
Zenville

Ultimele știri

proger