AcasăSPORTAșa se fac banii în sport! Anglia a găsit rețeta

Așa se fac banii în sport! Anglia a găsit rețeta

Chiar și cu o bucătărie deloc apetisantă, englezii știu cum să facă bani și să profite la maximum

Bucătăria Angliei este cunoscută, la nivel mondial, drept una dintre cele mai slabe ale lumii. Până și fostul președinte al Franței, Jacques Chirac, a comentat, deloc diplomatic, despre asta – „Nu poți să ai încredere în oameni ale căror bucătării sunt atât de proaste!”.

Dar, chiar și cu o bucătărie deloc apetisantă, englezii știu cum să facă bani și să profite la maximum de fiecare șansă ivită. Deși cel mai popular (și mai iubit) preparat al lor rămâne „fish and chips” (cartofi prăjiți și pește), ei împrumută rețete din afară și fac totul pentru a câștiga. Bani, mulți bani.

Unii ar spune că-i fac din piatră seacă, dar în articolul de mai jos o să vedem că-i scot din… stadioane.

Mâncarea și sportul, impuls pentru economie

Nu doar că au descoperit feluri de mâncare cu adevărat gustoase, dar au și reușit să facă bani serioși din vânzarea acestora pe stadioanele din țară. Cu un plan bine pus la punct, englezii au transformat arenele sportive în restaurante de lux.

Stadioanele de fotbal din Regatul Unit aveau au o reputație sumbră pentru meniul oferit spectatorilor – cartofi prăjiți reci, plăcinte uscate și o băutură mai mult cu aromă de carne de vită. Totul, servit la temperatura …stadionului. Adică, rece dacă este iarnă, cald pe timpul verii.

Iată, însă, că lucrurile au început să se schimbe. Și într-un mod radical! Acum, britanicii sunt în mijlocul unei revoluții de marketing sportiv, reușind să combine perfect turismul gastronomic cu cel sportiv. Rețete culinare la nivel de catering pentru evenimente sportive, cine s-ar fi gândit la asta?!

Există chiar și un cont de Twitter dedicat fenomenului, unde britanicii postează delicatesele de care fanii sportului au parte la meciuri.

Pe @FootyScran sunt undeva la 600.000 de urmăritori, o cifră uluitoare pentru o pagină care postează imagini cu mâncarea servită pe stadioane.

Spectatorii pleacă acum mulțumiți de mâncarea oferită, chiar dacă pe teren echipa lor favorită nu a câștigat. Nu au câștigat fotbaliștii, dar ei, fanii, sunt, cu siguranță, învingători.

Ce mănâncă englezii la meciuri

Astfel, se observă un fenomen interesant. Tot mai mulți englezi aleg să ia cina pe un stadion, în timpul unui meci de fotbal, în loc să meargă într-un restaurant tradițional.

Cel mai bine cotat produs printre iubitorii de baruri și restaurante amplasate pe stadion este puiul katsu, un preparat japonez popularizat în Marea Britanie de restaurantul Wagamama (peste 150 de filiale în Regatul Unit).

La fel de mult success are și tradiționalul gyros grecesc. Sau kebap-ul, după preferințele culinare ale fiecăruia.

Clubul Hull City, de pildă, oferă fanilor săi o experiență culinară completă. Încasările au explodat când la meciurile de acasă spectatorii au fost serviți cu budincă de mere, un desert tradițional englez.

Unde se mănâncă cel mai bine

Henry Crane, director general adjunct la MKM Stadium, spune că, deși ar putea fi greu de crezut că oamenii călătoresc la meciurile celor de la Hull City doar pentru a încerca mâncarea, acest lucru chiar se întâmplă. Mâncarea bună a ajutat la atragerea suporterilor, iar aceștia umplu stadionul la fiecare partidă.

Un alt stadion tot mai căutat pentru mâncarea servită este Tottenham Hotspur Stadium, al echipei Tottenham Hotspur. Restaurantul deschis aici în 2019 este frecvent descris ca unul dintre cele mai bune din Anglia! Dacă pe vechea arenă, White Hart Lane, cheltuielile per cap de spectator erau de aproximativ 1,75 lire sterline, pe noul stadion acestea ajung la 16 lire sterline. În traducere, la fiecare meci jucat acasă clubului îi intră în conturi câteva milioane de lire sterline, bani lăsați de fanii care vin și, printre altele, iau masa la restaurantele de la stadion.

Cum e în România: hotdog și sendvișuri reci, chipsuri la pungă

Străinii care vin în România se îndoapă, la propriu, cu delicioasele noastre mâncăruri tradiționale, care au gusturi demențiale greu de reprodus. Dar, de această experiență au parte numai la restaurante.

Pe stadioanele din țară, situația e complet diferită și nu amintește de nivelul de dezvoltare al marketingului sportiv la care au ajuns englezii. Românii care merg la meciuri au parte doar de hotdogi și sendvișuri reci sau chipsuri la pungă.

Arena Națională, ca să aruncăm un ochi pe situația de la cel mai mare stadion din țară, își acoperă o bună parte din cheltuieli din chiria plătită de FCSB pentru meciurile de „acasă”. Ocazional, PMB mai închiriază stadionul pentru concerte.

CITEȘTE ȘI

Supercupa Spaniei, fabrică de bani

author avatar
Mihail Ioan
852 afisari
Zenville

Ultimele știri

proger