Cauta

Apple castiga Mondialul in urechile starurilor

Numeroase companii aleg sa sponsorizeze Campionatul Mondial de Fotbal, profitand evident de vizibilitatea extraordinara al celui mai mediatizat eveniment sportiv din lume, dupa jocurile olimpice. Ultima editie a Mondialului a fot urmarite de  peste trei miliarde de persoane.

Apple castiga Mondialul in urechile starurilor - Ziarul National
Neymar si Jesse Lingard sunt mari amatori de AirPod

In acest an, veniturile FIFA din sponsorizari vor ajunge la 1,6 miliarde de euro, fara a lua in calcul veniturile publicitare generate difuzorii Mondialului si toate media (tv, radio, presa scrisa, internet). Aici, Apple s-a scos. Si fara a fi sponsor, contrar altor branduri mondiale. Si asta pentru ca, de la inceputul turneului mondial, o buna parte din starurile balonului rotund au putut fi vazute purtand faimoasele casti AirPod fara fir, ultima jucarie a companiei din Cupertino. Indiferent daca a fost vorba de starul brazilian Neymar, de britanicii Welbeck si Lingard sau de portarul mexican Ochoa, toti s-au afisat purtand acest produs Apple in urechi,la aeroport, la coborarea din autocar sau inainte de meciuri. Apple castiga Mondialul in urechile starurilor - Ziarul NationalStrategia Apple pentru Mondiale urmeaza logica diferentierii, pusa in practica de firma dupa 2007 si comercializarea primului iPhone. Pentru a-si arata particularitatea, Apple nu participa la competitia care are loc intre diferitii sponsori, profitand de succesul AirPod-urilor sale de a se evidentia. Strategie care i-a adus o monumentala publicitate gratuita. Dar unii i-au reprosat Apple ca a recurs la ”ambush marketing”, practica care consta, pentru o companie, sa-si asocieze imaginea cu un eveniment de mare amploare mediatica fara a varsa bani organizatorilor. Or, ”ambush media” este interzisa de FIFA: companiile nu pot parazita puternicul interes pentru Mondial cautand o expunere comerciala fara acordul organizatorului. Dar, deocamdata, nu a aparut nici o dovada a unei legaturi comerciale intre jucatorii de fotbal de mai sus si Apple. Nimic nu dovedeste ca au primit casti AirPod cadouri sau ca Apple i-a platit la greu sa le poarte in fata camerelor. In plus, chiar daca aceste produse Apple au un aspect deosebit care le permite sa fie lesne identificabile, logo-ul Apple nu este prezent pe casti, ceea ce pune la adapost compania de acuzatii. Asa ca Apple va profita in continuare de fotbal, mai ales avand in vedere si campania sa ”How to shoot Football on iPhoneX”, lansata inaintea Cupei mondiale. Sah si mat.

Ultimele stiri

  • Nick Reiner, fiul celebrului regizor Rob Reiner, reținut în ancheta privind moartea părinților săi
  • Eurovision 2026 aduce reveniri surprinzătoare și proteste politice: România reintră în concurs
  • Trenurile spre Aeroportul Otopeni, blocate în câmp: peste 100 de pasageri riscă să piardă zborurile
  • Alege ce citești
  • Încurcăturile politicilor climatice. Ce vrea America de la Uniunea Europeană
  • Trădare sau incompetență? Statul român își EXECUTĂ propria fabrică de avioane
  • Cartel Alfa spulberă Guvernul Bolojan. ”Sacrificați cetățenii și protejați companiile și sponsorii de partid”
  • Și Cristiano se face “patron”. L-a costat 65 de milioane
  • Gardienii euro lasă rata dobânzilor neschimbată, dar următoarea mișcare ar putea fi o creștere
  • UPDATE Moțiunea simplă împotriva ministrului Mediului, adoptată de Senat/PSD a votat alături de AUR
  • Exit mobile version