AcasăSPORTApple castiga Mondialul in urechile starurilor

Apple castiga Mondialul in urechile starurilor

Neymar si Jesse Lingard sunt mari amatori de AirPod

Numeroase companii aleg sa sponsorizeze Campionatul Mondial de Fotbal, profitand evident de vizibilitatea extraordinara al celui mai mediatizat eveniment sportiv din lume, dupa jocurile olimpice. Ultima editie a Mondialului a fot urmarite de  peste trei miliarde de persoane.

Neymar si Jesse Lingard sunt mari amatori de AirPod

In acest an, veniturile FIFA din sponsorizari vor ajunge la 1,6 miliarde de euro, fara a lua in calcul veniturile publicitare generate difuzorii Mondialului si toate media (tv, radio, presa scrisa, internet). Aici, Apple s-a scos. Si fara a fi sponsor, contrar altor branduri mondiale. Si asta pentru ca, de la inceputul turneului mondial, o buna parte din starurile balonului rotund au putut fi vazute purtand faimoasele casti AirPod fara fir, ultima jucarie a companiei din Cupertino. Indiferent daca a fost vorba de starul brazilian Neymar, de britanicii Welbeck si Lingard sau de portarul mexican Ochoa, toti s-au afisat purtand acest produs Apple in urechi,la aeroport, la coborarea din autocar sau inainte de meciuri. Strategia Apple pentru Mondiale urmeaza logica diferentierii, pusa in practica de firma dupa 2007 si comercializarea primului iPhone. Pentru a-si arata particularitatea, Apple nu participa la competitia care are loc intre diferitii sponsori, profitand de succesul AirPod-urilor sale de a se evidentia. Strategie care i-a adus o monumentala publicitate gratuita. Dar unii i-au reprosat Apple ca a recurs la ”ambush marketing”, practica care consta, pentru o companie, sa-si asocieze imaginea cu un eveniment de mare amploare mediatica fara a varsa bani organizatorilor. Or, ”ambush media” este interzisa de FIFA: companiile nu pot parazita puternicul interes pentru Mondial cautand o expunere comerciala fara acordul organizatorului. Dar, deocamdata, nu a aparut nici o dovada a unei legaturi comerciale intre jucatorii de fotbal de mai sus si Apple. Nimic nu dovedeste ca au primit casti AirPod cadouri sau ca Apple i-a platit la greu sa le poarte in fata camerelor. In plus, chiar daca aceste produse Apple au un aspect deosebit care le permite sa fie lesne identificabile, logo-ul Apple nu este prezent pe casti, ceea ce pune la adapost compania de acuzatii. Asa ca Apple va profita in continuare de fotbal, mai ales avand in vedere si campania sa ”How to shoot Football on iPhoneX”, lansata inaintea Cupei mondiale. Sah si mat.

author avatar
Bogdan Borcea
69 afisari
Zenville

Ultimele știri

proger