AcasăSOCIALViolența școlară. Consiliul Elevilor, nemulțumiri în direcția Ministerului Educației: Soluția nu este...

Violența școlară. Consiliul Elevilor, nemulțumiri în direcția Ministerului Educației: Soluția nu este înființarea unui grup de lucru anti-bullying

Tânăr de 22 de ani, prădător sexual! A răpit o copilă de 13 ani şi a violat-o într-o casă de la marginea satului

Niciun elev nu ar trebui să fie pus în situații stânjenitoare, mai ales în incinta unor instituții de învățământ, unde ar trebui să se simtă în siguranță și să se concentreze pe învățătură, nicidecum să ajungă ținta batjocurii unor colegi. Doar că, din păcate, astfel de incidente se întâmplă în școli din România.

Violența în mediul școlar constituie un real motiv de îngrijorare, iar recentele cazuri ajunse la urechile opiniei publice – inclusiv cel din Capitală – arată, o dată în plus, că e nevoie ca decidenții să caute cât mai rapid soluții la această problemă.

Reprezentanții Consiliului Național al Elevilor au reacționat, marți, 15 iunie, pe acest subiect. În contextul în care, amintesc aceștia, într-un comunicat transmis redacției, ”în ultima săptămână, au ieșit la iveală mai multe cazuri grave de violență școlară. Primul a avut loc în municipiul București, unde un elev de clasa a VI-a s-a aruncat de la etajul I al școlii, fiind batjocorit de colegii săi de clasă până în ultimul moment.

Cel de-al doilea caz a avut loc în Timișoara, acolo unde o elevă de 15 ani cu cerințe educaționale speciale a fost agresată verbal și fizic de către două colege de clasă, sub privirile amuzate ale celor care au filmat întregul eveniment”.

CNE semnalează că nu e vorba despre cazuri izolate. Și se aduc în atenție date din direcția Organizației Mondiale a Sănătății (OMS), conform cărora ”România a fost clasată pe locul 3 în ceea ce privește bullyingul, în cadrul unui studiu la care au participat 42 de state”.

Nemulțumiri la adresa Ministerului Educației. Ce ar fi de făcut

E nevoie să se găsească modalități pentru a rezolva această problemă. Însă reprezentanții Consiliului Național al Elevilor consideră că nu înființarea unui grup de lucru anti-bullying la nivelul unității de învățământ ar fi soluția. În această privință, membrii CNE arată cu degetul în direcția Ministerului în fruntea căruia se află Sorin Cîmpeanu.

”Majoritatea cadrelor didactice nu sunt pregătite, din punct de vedere psihopedagogic, pentru a depista violența școlară în formele ei precoce, înainte de a deveni un fenomen acutizat la nivelul colectivului clasei/al unității de învățământ.

Consiliul Național al Elevilor dezaprobă profund atitudinea Ministerului Educației în raport cu această problemă ce crește de la o zi la alta. Considerăm că soluția în fața unui astfel de fenomen nu este înființarea unui grup de lucru anti-bullying la nivelul unității de învățământ (conform art. 71, alin. (2), pct. e) din ROFUIP, există deja o comisie permanentă la nivelul fiecărei unități de învățământ, responsabilă de combaterea violenței), ci formarea cadrelor didactice pentru a depista cazurile de violență școlară în forma lor precoce și instruirea consilierilor școlari pentru a putea realiza un management de caz eficient în ceea ce privește reabilitarea agresorului și a victimei, atunci când cazurile nu sunt extrem de grave”, se mai precizează în comunicat.

Din direcția CNE se cere Ministerului Educației ”să își asume în mod public prioritizarea sănătății mintale și a stării de bine a elevilor în spațiul școlar, astfel încât să se asigure în fiecare unitate de învățământ din România un mediu propice învățării și dezvoltării armonioase a elevilor”.

Șeful CNE: E de datoria Ministerului Educației să își asume

La rândul său, președintele Consiliului Național al Elevilor lasă să se întrevadp faptul că e nevoie de decizii concrete în această chestiune. Nu de alte grupuri de lucru și comitete.
Soluția Ministerului Educației în fața problemei violenței școlare, de a îngropa unitățile de învățământ în noi comitete, comiții și grupuri de lucru, nu poate avea, din păcate, sorți de izbândă. La nivelul fiecărei școli există deja o comisie responsabilă de combaterea violenței, însă, de cele mai multe ori, membrii acesteia nu își iau în serios atribuțiile, fie pentru că nu au competențele necesare, fie pentru că nu consideră violența școlară a fi un fenomen grav, ce necesită a fi abordat, în țara în care 20% dintre părinți consideră că bătaia reprezintă un mijloc de educație.

E de datoria Ministerului Educației să își asume și de datoria fiecărui director să implementeze în mod real politici pentru creșterea siguranței în școală și pentru cultivarea stării de bine a fiecărui elev, prin crearea de spații sigure pentru învățare.”, a declarat Rareș Voicu, citat în același comunicat.

140 afisari
Zenville

Ultimele știri

proger